خبرگزاری اصفهان 15 اقتصاد شهری اصفهان نیازمند بازتعریف در سهم درآمدی است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، احمدرضا مصور امروز (یکشنبه) در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامی‌داشت یاد شهدای عملیات محرم، تشییع ۳۷۰ شهید در این روز از سال ۶۱ را بخشی از شهدای اصفهان در این عملیات دانست و اظهار کرد: اصفهان بیش از یک هزار شهید در عملیات محرم داشت که حماسه مردم اصفهان در تشییع جمعی از شهدای این عملیات در حماسه روز ۲۵ آبان باید نسل به نسل با روایتی درست و بیان حقایقی که سرشار از قهرمانی و رشادت شهدا و جانبازان است به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با بیان اینکه اگر روح شهدا در شهر بر اعتقاد و عمل ما حاکم شوم بداخلاقی و فساد و کم کاری از شهر رخت خواهد بست، افزود: رسالت بر دوش ما، پاسداری از ارزش‌هایی است که فرزندان برومند این سرزمین جان خود را بر سر آن نهادند و از آنجایی که طبق فرموده مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن نام شهیدان و نامگذاری متناسب به نام آن‌ها از وظایف مدیریت شهری لذا خواستار جدیت و سرعت بیشتر در تحقق این امر از سوی شورای نامگذاری هستم.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه تشکیل کارگروه‌های بودجه شهرداری و سازمان‌های شهرداری از شهردار اصفهان درخواست کرد که در توجه به پیوست عدالت در بودجه نویسی و توجه به سیاست‌های کلان شورا، از جمله توجه به نقاط محروم، تحصیل درآمدهای طاهر، تسهیل در امور مربوط به صدور پروانه و پرهیز از تجملات در پهنه شهرداری و شهر تأکید شود.

وی بر بازتعریف کادر انسانی مدیریت شهری تأکید و خاطرنشان کرد: باید کسانی که در خدمت رسانی به مردم در هر سطحی دچار رخوت یا اخلال شده‌اند بدون ملاحظه کنار گذاشته شوند.

مصور با بیان اینکه تعدادی از نیروهای شریف و خدوم شهرداری در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفتند، گفت: این جفا نباید ادامه پیدا کند و انتظار می‌رود شهردار در توجه به اصول اخلاقی در این خصوص دستور لازم را صادر کند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز صدای اصفهان تشنه شنیده می‌شود، گفت: امیدواریم تلاش‌های همه مسئولان به ویژه استاندار به ثمر بنشیند و گره‌ای از زاینده رود خشک که سر حلقه بسیاری از مشکلات اجتماعی اقتصادی و محیط زیستی اصفهان است گشوده شود.

وی افزود: در این میان نباید موضوع حقابه شهر اصفهان در کنار حقابه کشاورزان شرق و غرب فراموش شود زیرا فضای سبز اصفهان جزئی ارزشمند از اکوسیستم این شهر است و عدم تأمین آب لازم اصفهان زیبا را به کویری مبدل خواهد کرد.

مصور با بیان اینکه افزایش سهم درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری مشکلات شهر را برطرف می‌کند، تصریح کرد: اقتصاد شهری نیازمند بازتعریف در سهم درآمدی است و از بخش گردشگری در این میان نباید غافل شد بدین سبب برنامه‌ها برای اقتصاد گردشگری که مورد تاکید شهردار و شورای شهر بوده باید در اسرع وقت با در نظر گرفتن همه ذی نفعان آن بازتعریف شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 455 views بار دسته بندی : پارلمان شهری تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها