خبرگزاری اصفهان 15 حذف کمک‌های دولتی به حمل و نقل عمومی کلانشهرها در بودجه ۱۴۰۱ - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، محمد نورصالحی امروز_ یکشنبه پنجم دی ماه_ در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به مسیحیان اصفهانی و با اشاره به روز ملی ایمنی برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار کرد: ایران با بحران‌های طبیعی مختلف رو به رو است، اما در سال‌های اخیر با توجه به اقدامات و مقاوم‌سازی‌های انجام شده به خصوص در روستاها شاهد تلفات کمتری پس از حادثه‌هایی همچون زلزله هستیم.

وی با اشاره به پدیده فرونشست زمین، تصریح کرد: آثار این پدیده کمتر از زلزله نیست و امیدواریم قبل از اینکه آثار آن بر شهر غلبه کند اثرات سو آن سنجیده و تصمیمات لازم گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ گفت: متأسفانه اغلب کمک‌های دولت در حوزه حمل و نقل عمومی کلانشهرها از بودجه حذف شده و صددرصد تأمین آن بر عهده شهرداری‌ها است.

وی گفت: در اصفهان به عنوان آلوده‌ترین شهر کشور، بی‌توجهی به حمل و نقل عمومی سبب ایجاد فشار مضاعف بر مردم به دنبال نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

نورصالحی با بیان اینکه سن ناوگان اتوبوسرانی که به چهار سال کاهش یافته بود، اکنون به ۱۰ سال رسیده است، ادامه داد: زمانی دولت ۸۷.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را پرداخت می‌کرد در حالی که آن زمان قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود، اما این کمک به مرور کاهش پیدا کرده و اکنون که قیمت اتوبوس حدود شش میلیارد تومان است، حذف کمک دولت سبب می‌شود که شهرداری‌ها فشار مضاعف را بر مردم وارد کند یا اینکه از خرید اتوبوس صرف نظر کند که نتیجه آن تشدید آلودگی هوا خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : پارلمان شهری تاريخ : 26 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.