خبرگزاری اصفهان 15 پارک‌های شهر مجهز به پاتوق فرهنگی می‌شود - اصفهان 15

به گزارش خبرگزاری اصفهان ۱۵، محمدرضا فلاح در نشست هم‌اندیشی ائمه جماعات منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان که با انتخاب مردم مؤمن شکل گرفت، سعی شده است نگاه جامعی به مناطق و رفع مشکلات آن‌ها صورت گیرد.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای تلفیق توجه به مناطق محروم و کانون‌های فرهنگی مطرح شد، این در حالی است که در دوره قبل مدیریت شهری توجه کمتری به مساجد و کانون‌های فرهنگی بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معتقدیم مساجد بازوان قوی مدیریت شهری است، بر همین اساس در این دوره مدیریت شهری کمک مالی به کانون‌های فرهنگی مساجد مورد توجه قرار گرفت، زیرا روحانیون مساجد به‌طور مستقیم با مردم و کانون‌های فرهنگی در ارتباط و منتقل‌کننده نقطه نظرات مردم و شهرداری هستند.

فلاح با اشاره به اینکه سال جاری سقف کمک هزینه شهرداری به کانون‌های فرهنگی و عملیات عمرانی مساجد مبلغ ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: «چشمه‌های نورانی» طرح ساخت مسجد در نقاط فاقد مسجد شهر است، در صورتی که یک محل از مسجد دور باشد یا نداشته باشد شهرداری زمین آن را تأمین و به افرادی که توانایی ساخت دارند اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا برخی مراکز و هیئت‌های مذهبی درخواست زمین کردند که امیدواریم در کنار این مراکز آموزشی سالن ورزشی نیز احداث شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فانوس‌های روشن از دیگر طرح‌های این دوره مدیریت شهری و شورا است که در قالب آن پارک‌های بدون مرکز فرهنگی و نمازخانه مجهز به نمازخانه و پاتوق فرهنگی می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ پارک مجهز به فانوس روشن شده است، افزود: به زودی تعداد دیگری پارک صاحب نمازخانه می‌شود.

وی خطاب به ائمه جماعات منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: مسجد مامنی برای جمع شدن افراد است، شما روحانیون می‌توانید مردم را تشویق و ترغیب به حضور در مسجد کنید، همچنین خدمات عمرانی ارائه شده در محلات را تبیین کنید.

صدای اذان باید در تمام نقاط شهر پخش شود

حجت‌السلام مجتبی کوچک‌زاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: روحانیون باید با مردم‌داری و روی گشاده از مردم استقبال کنند، همچنین ائمه جماعت باید قبل از نماز در دفاتر مساجد حضور داشته باشند تا مردم دلگرم به حضور آن‌ها باشند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه مسجد کانون فرهنگی است و باید یک محله را خدمات دهی و در تراز باشد، گفت: انتظار داشتیم تمام نقاط شهر صدای اذان پخش شود اما اکنون تنها ۳۰۰ نقطه اصفهان فقط اذان پخش می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 30 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.