خبرگزاری اصفهان 15 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای جلوگیری از هدررفت آب‌های روان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، محمد جواد توحیدی‌راد پیش از ظهر امروز _چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه_ در سومین اجلاس شورای اسلامی استان که با محوریت آب در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش استان اصفهان آب است، البته این موضوع یکی از چالش‌های اساسی کل کشور محسوب می‌شود و در این راستا به دنبال یک برنامه‌ریزی چهارساله برای رفع مشکلات مربوط به این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات حوضه آب انجام چهار برنامه تعیین‌شده بر اساس اولویت پیش‌بینی شده است، افزود: در ابتدا باید چاه‌های غیرمجاز و بدون پروانه بسته شود، سپس چاه‌ها از طریق نصب کنتور به‌صورت هوشمند کنترل شوند و سپس تعلیق پروانه چاه‌ها انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: اما مشاهدات برخلاف این برنامه‌ها و اولویت‌ها است و ظاهراً بر اساس درجه‌بندی بیان‌شده، اقدامات صورت نگرفته است. شرکت آب منطقه‌ای از آخر به اول اقدامات را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی از مهم‌ترین موضوعات کشور است، اما اگر کشاورز را تضعیف کنیم نه‌تنها استان، بلکه کل کشور دچار مخاطره می‌شود.

توحیدی‌راد تأکید کرد: خواسته ما این است که چاه‌های غیرمجاز باید در درجه اول بسته و سپس پروانه فعالیت چاه‌ها تعلیق شود؛ زیرا اگر این عمل صورت نگیرد امنیت غذایی از طریق کشاورزان دچار خطر جدی می‌شود.

وی پیشنهاد داد: آب‌های روان باید به سمت سفره‌های زیرزمینی هدایت شود و از طریق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری روشی خلاق در این زمینه برای جلوگیری از هدر رفت آب‌های روان انجام شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 597 views بار دسته بندی : پارلمان شهری تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.