خبرگزاری اصفهان 15 شرط توقف اجرای رای کمیسیون ماده صد چیست؟ - اصفهان 15

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، اظهار کرد: دستور توقف به صورت فوق‌العاده و در مدت زمان کوتاهی صادر می‌شود؛ لذا پیشنهاد این است که در صورت طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، مالکان دریافت دستور توقف را در اولویت قرار دهند، زیرا شهرداری پس از ابلاغ و اخطار می‌تواند رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را اجرا کند.

وی افزود: در صورت دریافت دستور توقف از دیوان عدالت اداری، شهرداری اجازه اجرای حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ را ندارد و باید تا صدور رأی دیوان منتظر بماند.

رئیس کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در خصوص تصرفات عدوانی، خاطرنشان کرد: با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی و تعیین یک ماده واحده در این خصوص توسط شورای عالی قضائی، رسیدگی به تصرفات عدوانی در صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست و با توجه به بار حقوقی موجود، باید در دادگاه‌های کیفری به آن رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: رسیدگی به تخلف مالکی که در زمان تعمیرات یا ساخت‌وساز باید عقب‌نشینی انجام می‌داده است، اما این اقدام را عملیاتی نکرده است، در صلاحیت کمیسیون ماده صد است و با توجه به تبصره شش ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، برای عقب‌نشینی در زمان اجرای طرح تفصیلی، در زمان نوسازی و بهسازی و در حال حاضر، حکم صادر می‌کند.

فیض‌الهی با اشاره به لزوم تبعیت شهرک‌های صنعتی از قوانین شهرداری، افزود: با توجه به ماده ۷ اساسنامه شهرک‌های صنعتی، این شهرک‌ها از قوانین شهرداری‌ها تبعیت نکرده‌اند و در صلاحیت هیئت مدیره داخلی هستند، اما رسیدگی به تخلفات ساختمانی در مجاورت و خارج از شهرک‌های صنعتی در صلاحیت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ خواهد بود.

وی از شهروندان درخواست کرد که برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود با شماره تلفن ۳۲۲۴۰۱۵۳ تماس بگیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 618 views بار دسته بندی : کلانشهرها تاريخ : 12 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.