خبرگزاری اصفهان 15 قائمیه به قطب گردشگری اصفهان تبدیل می‌شود - اصفهان 15

نادر آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: پروژه‌های بازآفرینی بافت ناکارآمد محله قائمیه با تکیه بر سیاست محله محوری و تاکید بر رشد و توسعه درون‌زای محله با استفاده از استراتژی بازاریابی مکان طی دو سال گذشته توسط مشاور طراحی و تعریف شد.

وی افزود: یکی از چالش‌های محلات بافت ناکارآمد و بافت فرسوده معضلاتی همچون حاشیه‌نشینی و شکل‌گیری سکونت گاه‌های غیر رسمی است که در این راستا بر ایجاد ارزش و نهادسازی در حوزه اجتماعی و فرهنگی تاکید شده است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: نهادسازی در جذب مشارکت مردمی بسیار تأثیرگذار است، زیرا در این صورت شهروندان می‌توانند در احصا، شناخت نیازها، مسائل و مشکلات محله به شهرداری کمک کنند در این صورت اولویت‌بندی رفع مسائل و مشکلات با تکیه بر راهکارهایی که از نظر ساکنان و اهالی جذابیت و کارآمدی دارد، انجام می‌شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: تعریف پروژه‌های محرک توسعه با توجه به در نظر گرفتن استراتژی تهاجمی و توسعه و رونق گردشگری به دلیل ظرفیت‌های اقلیمی و بافت منحصر به فرد محله قائمیه، دستگرد و باغ فردوس انجام می‌شود، زیرا محله قائمیه به دلیل همجواری با پارک کوهستانی و طبیعت بکر ناژوان و رودخانه زاینده رود ظرفیت جذب گردشگر و سرمایه‌گذار را دارد.

وی ادامه داد: استراتژی تهاجمی منطقه ۱۳ با توجه به زمان مورد نیاز برای رفع مشکلات، پروژه‌های ارزش افزای اقتصادی است که می‌تواند در این محله به کمک اهالی قائمیه بیاید و بافت را تغییر دهد، در این راستا پروژه‌های زود بازده و با کیفیت در محله تعریف شده که اولویت آن در اجرا پروژه‌های محرک توسعه و جاذب گردشگر است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اضافه کرد: رسیدگی به گذرگاه‌ها و ساماندهی عبور و مرور در دل محله یکی از پروژه‌هایی است که به رفع مشکلات زیرساختی و معضلات حوزه حمل و نقل کمک شایانی می‌کند در همین راستا اجرای پروژه افق رنگین نما، ساماندهی میدان و مرکز محله قائمیه و ایجاد دسترسی مناسب و بستر سازی در دستور کار قرار دارد.

آخوندی گفت: به منظور ایجاد دسترسی مناسب معابر به کوه دنبه، پروژه افق رنگین نما تعریف شد که در راستای آن دسترسی معابر اصلی به کوه میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه پارک کوهستانی که تحت عنوان بوستان آفرینش طراحی و مجوز اولیه آن صادر شده، یک مجموعه تفریحی و فرهنگی خانواده محور است که به منظور سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به محله با بعد منطقه‌ای و شهری طراحی شده که شامل بخش‌های قابل توجهی از جمله بوستان نوجوان و بوستان موضوعی کودک و بوستان هنر و طبیعت در بستر کوه است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان افزود: پروژه‌های بافت ناکارآمد در محدوده بافت پارک کوهستانی قائمیه بر مبنای نیازهای محله، منطقه و شهر طراحی شده و اجرای آن با اولویت و در نظر گرفتن پیشنهادات سرمایه گذاران انجام خواهد شد؛ در واقع اساس طراحی این پروژه جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در محله و منطقه است.

آخوندی ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیار ارزشمند محله قائمیه، تبدیل آن به یک مکان هویتی و تاریخ ساز در شهر خواهد بود، زیرا به زودی پارک کوهستانی محله قائمیه به محل دفن شهدای گمنام دفاع مقدس تبدیل می‌شود و مزار شهدا یکی از استراتژیک و مهم‌ترین نقاط هویتی در جهت برند سازی محله و افزایش آفرینی اجتماعی و فرهنگی در این حوزه به‌شمار می‌رود.

وی افزود: ساماندهی مرکز محله و انهار میاندوآب و گذرگاه‌ها و گلوگاه‌هایی که به باغ فردوس و محدوده ناژوان ختم می‌شود، ساماندهی وضعیت آرامستان‌های محلی و احداث مرکز فرهنگی با محوریت مسجد قائمیه از جمله پروژه‌های این منطقه محسوب می‌شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک قائمیه به یک قطب گردشگری در شهر اصفهان و محلی برای ارائه انواع خدمات و ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی شهر و حتی در ابعاد بالاتر تبدیل خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 640 views بار دسته بندی : کلانشهرها تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.