خبرگزاری اصفهان 15 ۲۲ نفر در چهارشنبه سوری اصفهان مصدوم شدند/تخلیه چشم پسر ۲۲ ساله - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در استان اصفهان طی یک هفته اخیر آغاز شده که به گفته مسئولان خوشبختانه تاکنون خسارت جدی جانی در این زمینه در استان نداشته‌ایم.

افزایش ۴۶ درصدی کشفیات مواد محترقه در اصفهان

جانشین انتظامی استان اصفهان در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون حادثه جدی در چهارشنبه سوی امسال نداشته‌ایم، گفت: در این زمینه باید توجه داشت که میزان کشفیات مواد محترقه در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور و نیروهای بسیج تمهیدات ترافیکی را در شهر اصفهان مدیریت می‌کنند.

مراجعه ۵ مصدوم به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) از روز گذشته تاکنون

رئیس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ در خصوص آخرین وضعیت مراجعات ناشی از سوختگی حوادث چهارشنبه سوری امسال به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان اظهار داشت: تاکنون پنج نفر در این خصوص به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

سعید کریمی ادامه داد: سوختگی این افراد اکثراً ۱۵ درصد بوده اما عمق آن سوختگی درجه دو و سه بوده است.

رئیس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان با بیان اینکه همه این مصدومان به دلیل استفاده از ترقه دچار سوختگی شدند، گفت: گروه سنی مصدومان ۱۰ تا ۲۴ سال بوده است.

انفجار ترقه در ساختمان نیمه کاره خیابان شریف غربی

سخنگوی آتش‌نشانی و خدمانت ایمنی شهرداری اصفهان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ از حادثه انفجار مواد محترقه در خیابان شریف غربی و دستگیری دو نفر در این حادثه خبر داد و گفت: در ساعت ۱۸:۴ دقیقه در تماس تلفنی شهروندان مبنی بر شنیدن صدای انفجار در یک ساختمان نیمه کاره در خیابان شریف غربی بلافاصله اکیپ آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۲۱ به محل اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: این انفجار در اثر ساخت مواد محترقه رخ داد و ۲ نفر در این رابطه توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و باقی مانده مواد محترقه تحویل نیروی انتظامی شد. این حادثه مصدوم نداشت.

سه حادثه ویژه انفجار ترقه و ۴ مصدوم

همچنین رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به وقوع سه حادثه ویژه در اصفهان از عصر امروز تاکنون گفت: حادثه انفجار در فولادشهر محله سی چهار پارک هشت بهشت ساعت ۱۸ و ۳۹ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

غفور راستین ادامه داد: در این حادثه آقای ۱۶ ساله دچار سوختگی چهار درصد سطحی در قسمت فمور راست شد که به دلیل عدم رضایت به مراکز درمانی منتقل نشد.

وی با بیان اینکه حادثه دوم در اصفهان خیابان جی رخ داده است، اضافه کرد: این حادثه ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان تصریح کرد: برای این حادثه نیز یک کد اورژانس اعزام شد و خانم ۴۶ ساله به بیمارستان فارابی اصفهان منتقل شد.

وی همچنین به انفجار ترقه در خمینی شهر خیابان صهری اشاره کرد و گفت: برای این حادثه نیز یک کد اورژانس اعزام شد.

راستین ادامه داد: در این حادثه دو مرد ۱۸ ساله مصدوم و دچار سوختگی‌های متعدد و مولتیپل تروما در دست، پا و سر و گردن شدند که به بیمارستان ۹ دی منظریه منتقل شدند.

افزایش تعداد مصدومان در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) به هشت نفر

روابط عمومی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) تعداد مراجعات به این بیمارستان تاکنون را هشت نفر اعلام کرد و به خبرنگار اصفهان ۱۵ گفت: در مجموع طی دو روز گذشته این تعداد مصدوم ناشی از حوادث سوختگی به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

اکبر مهاجر با بیان اینکه همه مصدومان چهارشنبه سوری امسال به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: سه بیمار اخیر سن حدوداً ۲۴ ساله داشتند که به دلیل انفجار ترقه دچار سوختگی شدند.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب به دست‌های این افراد وارد شده بود اما یکی از این افراد از ناحیه صورت نیز آسیب دیدند.

شرایط اصفهان نگران کننده نیست

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص وضعیت ترافیکی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ گفت: برخلاف پیش بینی صورت گرفته خوشبختانه وضعیت ترافیکی در شهر اصفهان خوب بود.

سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ترافیک در سطح شهر اصفهان روان است، تصریح کرد: رانندگان توجه داشته باشند که تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد در اصفهان ممنوع است و همه آنها در صورت بی توجهی مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه وضعیت رفتارهای هنجارشکنانه و استفاده از ترقه در اصفهان نگران کننده نیست، گفت: هر گونه ورود به ناژوان و صفه نیز ممنوع است.

مصدومیت خانم ۲۴ ساله بر اثر انفجار ترقه در دهاقان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: این حادثه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: این حادثه بر اثر انفجار ترقه در گلشن شهر دهاقان رخ داده است.

عابدی اضافه کرد: در این حادثه خانم ۲۴ ساله دچار تروما و سوختگی سطحی کف دست شده است.

آتش سوزی‌های گزارش شده در اصفهان در حد آتش زدن ضایعات بود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به خبرنگار اصفهان ۱۵ گفت: خوشبختانه امشب تاکنون حادثه ویژه آتش سوزی در اصفهان گزارش نشده است.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: آتش سوزی‌ها در اصفهان در حد ضایعات بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ گفت: ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه حادثه ویژه انفجار ترقه در مبارکه منطقه صفاییه گزارش شده است.

سوختگی دو کودک در مبارکه

عباس عابدی اضافه کرد: برای امدادرسانی به این حادثه یک کد اورژانس اعزام شد و دو مرد ۱۴ و ۱۶ ساله در این حادثه مصدوم شدند.

وی ادامه داد: این دو مصدوم دچار سوختگی مولتیپل تروما در دست و پا شده و با حال عمومی پایدار به بیمارستان محمد رسول الله مبارکه منتقل شدند.

آسیب به گوش زن ۳۱ ساله در اصفهان

عابدی همچنین به حادثه انفجار ترقه در اصفهان خیابان جی نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه به مرکز اورژانس استان اصفهان اعلام و یک کد اورژانس برای امدادرسانی اعزام شده است.

وی گفت: در این حادثه نیز خانم ۳۱ ساله از ناحیه گوش آسیب دیده و به صورت سرپایی درمان شده است.

مصدومیت کودک ۸ ساله به دلیل افتادن در آتش

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به مصدومیت کودک هشت ساله به دلیل افتادن در آتش هنگام عبور از روی آتش اظهار داشت: این حادثه در شهر نجف آباد گزارش شده است.

غفور راستین افزود: این کودک از ناحیه سر و دست دچار سوختگی شده است.

وی ادامه داد: این مصدوم برای درمان به بیمارستان محمد منتظری نجف آباد منتقل شده است.

تخلیه چشم پسر ۲۲ ساله

راستین با اشاره به حادثه ویژه انفجار ترقه در اصفهان، بهارستان بلوار هشت بهشت گفت: این حادثه ساعت ۲۳ و ۲۳ دقیقه رخ داد و مصدوم ۱۹ ساله به دلیلی برخورد ترقه با زانو مصدوم شد.

وی گفت: همچنین به دنبال انفجار ترقه در ملک شهر پسر ۲۲ ساله دچار ترومای چشم شد که احتمال تخلیه چشم وی وجود دارد.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان ادامه داد: این مصدوم به بیمارستان فیض منتقل شد.

وی با بیان اینکه مسمومیت زن ۴۰ ساله بر اثر گازگرفتگی نیز به دلیل روشن کردن آتش در فضای بسته اتفاق افتاده است، گفت: این فرد به بیمارستان عیسی ابن مریم منتقل شد.

راستین اضافه کرد: روشن کردن آتش در کارخانه آجر عالی در شش راه اصفهان نیز منجر به مصدومیت دو مرد ۴۵ ۵۸ ساله شد که به مراکز درمانی اعزام شد.

کد خبر ۵۱۷۱۴۵۴

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.