خبرگزاری اصفهان 15 یخچال قصابی باید دارای چه شرایطی باشد؟ - اصفهان 15

یکی از انواع یخچال صنعتی پر استفاده نوع یخچال قصابی می‌ باشد که در قصابی‌ ها و فروشگاه‌ های عرضه محصولات گوشتی و پروتئینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این یخچال‌ ها معمولاً دارای حجم بالایی هستند و می‌ توان مقدار زیادی محصولات گوشتی، مرغ، ماهی و حتی لاشه گوسفند و گوساله را داخل آن قرار داد. اما این یخچال‌ ها نیز باید شرایط و ویژگی‌ هایی داشته باشند که بتوان استفاده حداکثری را از آنها داشت، از طرفی جوابگوی استفاده مداوم و مستمر در مکان‌ هایی مانند قصابی‌ ها باشد، یعنی از مواد با کیفیت و مرغوبی ساخته شده باشند. از جمله شرایط لازم برای یک یخچال قصابی خوب موارد زیر هستند:

۱٫     سیستم سرد کننده قوی

جهت حفظ کردن تازگی و کیفیت انواع مختلف گوشت‌ ها و محصولات گوشتی ما به یک سیستم سرد کننده بسیار قوی نیازمند هستیم که این سیستم را می‌ توان در نوعی یخچال صنعتی یعنی یخچال قصابی دید. این نوع یخچال نیز مانند دیگر یخچال‌ های صنعتی از جمله یخچال ویترینی، یخچال فروشگاهی و غیره دارای سیستم سرد کننده بسیار خوب و قوی می‌ باشد، بنابراین می‌ تواند کیفیت و تازگی محصولات گوشتی را به خوبی حفظ کند.

۲٫     استفاده از مواد با کیفیت

جهت پیشگیری کردن از تاثیرات منفی یخچال قصابی بر روی حفظ تمیزی و تازگی گوشت و محصولات گوشتی این نوع یخچال‌ ها مانند دیگر یخچال‌ های صنعتی از جمله یخچال تک درب، یخچال ایستاده، یخچال فروشگاهی و غیره حتماً باید از مواد اولیه با کیفیت و یک موتور قوی تولید شده باشد. چون در بیش تر مواقع محصولات گوشتی بسیار زیادی مانند لاشه گوسفند یا لاشه گاو در داخل آنها قرار داده می‌ شود، بنابراین موتور باید قدرت بالایی داشته باشد که یک هوای سرد یک دست را در داخل یخچال ایجاد کند و مانع از فاسد شدن خرابی این محصولات شود. علاوه بر آنکه بدنه یخچال نیز باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشد. معمولا بدنه این نوع یخچال‌ ها از استیل است که این استیل باید کاملاً مقاوم و ضد زنگ باشد. قسمت جلوی یخچال نیز از شیشه ساخته شده است که این شیشه باید استحکام و دوام کافی جهت استفاده مکرر را داشته باشد و از طرفی از ورود و خروج هوای گرم یا سرد به داخل یخچال پیشگیری کند.

۳٫     روشنایی مناسب

قسمت جلوی انواع یخچال صنعتی مانند یخچال قصابی یا یخچال ویترینی و یخچال فروشگاهی به صورت شیشه یک دست است. این موضوع باعث می‌ شود که مشتری به آسانی محصولات داخل آن را ببیند، اما برای دیده شدن بهتر محصولات نیاز به روشنایی مناسب و کافی در داخل یخچال می‌ باشد. یک یخچال خوب قصابی باید روشنایی کافی داشته باشد تا مشتری بتواند گوشت و محصولات گوشتی را از داخل آن ببیند و از تمیزی و سلامت گوش مطمئن شود.

۴٫     قابلیت تنظیم دما

از انواع یخچال صنعتی مانند یخچال قصابی برای موارد متعددی استفاده می‌ کنند. واضح است که تحت شرایط و محیط‌ های متفاوت ما نیاز دمایی متفاوتی خواهیم داشت که بتوانیم محصولات داخل یخچال را به خوبی حفظ کنیم. بنابراین یک یخچال قصابی خوب مانند دیگر یخچال‌ های صنعتی باید قابلیت تنظیم دمای دلخواه را داشته باشد.

۵٫     سیستم خنک کننده قوی

موضوع مهم دیگر در خصوص یک یخچال قصابی خوب و مناسب این است که سیستم خنک کننده یکنواخت و قوی داشته باشد، به طوری که هوای سرد در کلیه قسمت‌ ها به صورت یکنواختی پخش شود.

۶٫     طراحی مناسب یخچال قصابی

یخچال هایی فروشگاه‌ های پروتئینی و قصابی‌ ها استفاده می‌ شود به صورت مداوم و مکرر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و قصابان در طول روز بارها آن را باز و بسته می‌ کنند. به همین دلیل این یخچال باید دارای طراحی خوب و مناسبی باشد که به آسانی به محصولات داخل آن دسترسی داشته باشیم، علاوه بر آنکه در زمان‌ های نیاز به آسانی بتوانیم آنها را تمیز کرده و شستشو دهیم.

۷٫     قفل ایمنی

جهت پیشگیری کردن از دسترسی‌ های غیر مجاز به محصولات داخل یخچال یک قفل ایمنی ضروری به نظر می‌ رسد که این قفل در انواع یخچال صنعتی مانند یخچال قصابی وجود دارد و دیگر یخچال‌ های صنعتی نیز مانند یخچال فروشگاهی یا یخچال ویترینی نیز شما این نوع قفل‌ های ایمنی را می‌بینید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.