خبرگزاری اصفهان 15 کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقلی را می‌توان با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی جبران کرد - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، ابوالفضل قربانی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در همایش نقش فناوری اطلاعات در مدیریت شهری با عنوان «شهر، توسعه، فناوری» اظهار کرد: عرصه کامپیوتر و فناوری اطلاعات خود را به ما تحمیل کرد، لذا از آنجایی که فناوری اطلاعات انتخاب ما نبوده است، نقش بازیگری خوبی را در این حوزه انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه اگر چیزی را در عرصه جهانی انتخاب نکنیم آن عرصه ما را به بازی خواهد گرفت، افزود: پیشرفت ما در حوزه فناوری اطلاعات کشور بیشتر در حوزه سخت‌افزاری است و در عرصه نرم‌افزاری عقب‌ماندگی ما زیاد بوده است، لذا همیشه مجبور هستیم به این دلیل، دنبال روی دیگران باشیم؛ البته این فاصله بسیار بهتر از گذشته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ستون فقرات سیستم شهرسازی در شهرهایی مانند دبی، حمل‌ونقل است و آنها به این نتیجه رسیدند که محور شهرسازی باید موضوعات حمل‌ونقل باشد، مشکلات امروز ما در جامعه ناشی از نداشتن توجه کافی به موضوعات حمل‌ونقلی است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد موضوع هوشمندسازی، ستون فقرات اداره شهرها باشد، در این راستا امیدواری هوشمندسازی را انتخاب کنیم و مرتکب اشتباهات گذشته نشویم تا تسلط ما بر این موضوع محقق شود.

قربانی اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان در ایجاد زیرساخت‌های بزرگ حمل‌ونقلی در شهرها اقدام کنیم، چراکه هزینه‌های آزادسازی بسیار هنگفتی داشته است و از سوی دیگر اجرای چنین پروژه‌هایی در وسط شهر عملاً امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید با ابزار هوشمندسازی کمبود زیرساختی خود را در حوزه حمل‌ونقل جبران کنیم.

سرمایه‌های موجود در شهرداری برای درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده نمی‌شود که برای تحقق این مهم نیازمند قانون و تصویب آن در مجلس هستیم.

وی ادامه داد: این روزها ناگزیر به منعطف کردن ترافیک خیابان‌ها هستیم و تنها با ابزار هوشمندسازی این مهم امکان‌پذیر است، در واقع مجبور هستیم از ظرفیت و امکانات خود به صورت حداکثری بهره ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این روزها موضوع هوشمندسازی به اشتباه برای برخی افراد با عرصه الکترونیکی‌سازی یکسان در نظر گرفته می‌شود، در حالی که هوشمندسازی با الکترونیک‌سازی فرایندها متفاوت است، بسیاری از رویه‌ها می‌تواند الکترونیکی نباشد اما هوشمندانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال می‌توان اقدام هوشمندانه انجام داده تا میزان تولید زباله در شهر کاهش یابد؛ بدون نیاز به الکترونیکی شدن، وضعیت ما در حوزه فناوری اطلاعات وضعیت بدی نیست اما تا نقطه مطلوب نیز فاصله داریم.

وی خطاب به مدیران ارشد کشوری، خاصه «مهدی جمالی‌نژاد» معاون وزیر کشور گفت: سرمایه‌های موجود در شهرداری برای درآمدزایی به صورت مطلوب استفاده نمی‌شود که برای تحقق این مهم نیازمند قانون و تصویب آن در مجلس هستیم و اگر این مهم محقق شود شاید روزی فرا رسد که شهرداری‌ها نیاز به فروش تراکم نداشته باشد.

قربانی اضافه کرد: شهرداری‌ها هر روز داده‌های فراوانی را با حجم زیاد به دست می‌آورند که می‌توانند با آن داده، درآمدهایی داشته باشند و بر این اساس با استفاده از داده‌های خود و متکی بر فناوری اطلاعات می‌توان درآمد سرشاری برای شهرداری کسب کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.