خبرگزاری اصفهان 15 پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، امروز _یکشنبه نوزدهم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه پیشنهاد تعیین پیمانکار برای اجرای پروژه احداث زیرگذر شهید چمران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید

شورای سیاست‌گذاری شهرداری پیرامون فضای سبز و روی تک تک درختان در این محدوده حساس است

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان‌ در این جلسه اظهار کرد: پیش از آنکه رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان اجرا شود، موضوع اتصال اتوبان چمران به رینگ مطرح شده است.

وی با تاکید اینکه از سال ۱۳۸۳ اجرای این پروژه مطرح بوده است، افزود: از آن زمان تعریض کندروها برای دسترسی کاربری‌های مختلف که در محدوده وجود دارد، مطرح بوده که به مرور انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: سال ۹۱ به دلیل گزینه‌های مختلف که برای اجرا مطرح بوده است، مهندس مشاور انتخاب می‌شود، که بیش از ۲۰ گزینه مختلف از جمله پل و زیرگذر را بررسی و در علم ترافیک شبیه سازی می‌کند، از سوی دیگر معیارهای دیگر همچون هزینه جابه‌جایی درختان بررسی می‌شود، سال ۱۳۹۴ از میان ۲۰ گزینه به گزینه برتر می‌رسند.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان یادآور شد: اتوبان شهید چمران دارای چند مشکل از جمله ایمنی است، هر سال مکاتباتی را از سوی پلیس راهور و دادستانی داریم به دلیل آنکه تصادفات منجر به فوت در این محدوده رخ می‌دهد که امیدواریم با اجرای پروژه شاخص‌های ایمنی برای عابران پیاده ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط خیابان‌های شمال و جنوب بزرگراه از دیگر مشکلات این محدوده است، گفت: این موضوع موجب شده است که دسترسی‌ها زمان‌بر و ترافیک افزایش پیدا کند که با اجرای دو دور برگردان ارتباط میان شمال و جنوب برقرار شود.

حق‌شناس ادامه داد: در دوره مدیریت شهری ششم دوباره این پروژه بررسی و گزینه‌های دیگری نیز مطرح و مشاور گرفته شد، همچنین پیش‌بینی‌ها با عدد و ارقام جدید با رویکرد جدید انجام شد.

وی افزود: در این راستا مطالعاتی انجام و بر اساس آن تاکید شد اگر تا پنج سال آینده تغییر در این محور انجام نشود، ترافیک در این محدوده دچار پس‌زدگی و شاخص‌ها قرمز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: رویکرد مهندسی ارزش در هشت معیار مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن معیارها ایمنی، حفظ درختان و محیط زیست، آلودگی هوا، اثرات مردمی، روش و زمان اجرا و دید و منظر است که چهار گزینه آن در پروسه علمی و سریع انجام شد، نظرات تمام ذی‌نفعان نیز احصا شد، در نهایت به گزینه اجرای دو جفت دور برگردان و یک زیرگذر رسیدیم.

وی گفت: شورای سیاست‌گذاری شهرداری پیرامون فضای سبز و روی تک تک درختان در این محدوده حساس است، تمام درختان در این محور شمارش شده، اجرای طرح به‌گونه‌ای انتخاب شده که کمترین قطعی درها انجام شود، جابه‌جایی درختان نیز پیش‌بینی شده است.

حق‌شناس اظهار کرد: اجرای این پروژه به دلیل ابعاد وسیعی که دارد، در شورای ترافیک استان مطرح شد تا هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی ادامه داد: این پروژه از معدود پروژه‌های شهری است که برای هدایت ترافیکی مشاور گرفته شده است، معتقدیم سازمان عمران بهترین گزینه برای اجرای پروژه آیا زیرا با سیاست‌های شهرداری هماهنگ است.

پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید

اجرای پروژه احداث زیرگذر شهید چمران به سازمان عمران واگذار شود

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: پیرامون ضرورت اجرای پروژه کارشناسی‌ها انجام شده است، در موضوع اجرا، طرح هدایت موقت ترافیکی را لحاظ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مشاوری برای هدایت ترافیک گرفته شده تا در کنار سازمان عمران حضور داشته باشد، افزود: با اطلاع رسانی مناسب، امیدوارم پروژه با کمترین دخالت در ترافیک جاری شهر انجام شود.

معاون شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد ما برای اجرا، واگذاری پروژه به سازمان عمران است، زیرا با سیاست‌های شهرداری آشنا است، اگر چه سازمان اکنون درگیر چند پروژه است اما ظرفیت اجرای این پروژه را هم دارد.

پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید

چاره‌اندیشی برای درختان اتوبان چمران

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اظهار کرد: از نظر ارتقای ایمنی محور تاکید بر اجرای این پروژه داریم، زیرا در سال‌های اخیر شرایط بدی را در این محور به لحاظ تصادفات منجر به فوت داشتیم و در همین سه ماه اخیر نیز سه نفر جان خود را در این اتوبان از دست دادند.

وی با بیان اینکه برای اتصال محور جنوب و شمال اتوبان تاکید بر اجرای پروژه داریم، افزود: یکی از دغدغه‌های ما از زمان مطرح شدن پروژه، درخت‌های موجود در این محور است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس بررسی اولیه بسیاری از درختان در این محدوده امکان جابه‌جایی ندارند، بنابراین باید از طریق جایگزین و احداث درخت جدید جبران شود، در این راستا سه نقطه در منطقه ظرفیت ایجاد فضای سبز وجود دارد.

پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید

پروژه احداث زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال به تصویب رسید

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه زیرگذر شهید چمران پس از ۲۰ سال که تصمیم‌گیری آن در مدیریت شهر انجام نشده بود، به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: تمام اعضای شورا اجرا و اصل پروژه را با تاکید بر سرعت در اجرا و حداقل فشار به ترافیک شهر قبول دارند، امیدوارم همه دغدغه‌های مطرح شده پیرامون پروژه مدنظر قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.