خبرگزاری اصفهان 15 پای طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی ایستاده‌ایم - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، رسول میرباقری در گفت‌وگوی صمیمانه اتاق خبر اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بافت فرسوده به دو بخش تاریخی و غیرتاریخی تقسیم می‌شود. برای بافت فرسوده تاریخی مناطق پانزده‌گانه حتی مناطقی که چندان تاریخی نیست، دعوت کردیم.

وی تاکید کرد: آباد کردن بافت تاریخی با بازگشت ساکنان محقق نمی‌شود، اکثر مردم امکان زندگی در این بافت‌ها را ندارند، زیرا معابر مناسبی ندارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: پیرامون بافت فرسوده غیرتاریخی، اتفاقی در این دوره رقم خورد که بی‌نظیر بود، بر این اساس قرارگاه مسکن به ریاست شهردار اصفهان در تمام مناطق شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ۱۰ سال گذشته یک پروژه بازآفرینی داشتیم تا پایان سال حداقل سه منطقه طرح‌های بازآفرینی خود را کامل می‌کنند، البته کار در مرحله کمیسیون ماده ۵ است و پس از جذب سرمایه‌گذار اقدامات آغاز می‌شود. امیدواریم در این دوره حداقل ۱۰ پروژه مشابه همت‌آباد را در ۱۰ منطقه شهر داشته باشیم.

میرباقری ادامه داد: طرحی برای بازآفرینی کل شهر داریم که تشویقی است، این طرح در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد، اما ابلاغ نشده است که بر اساس این طرح، خانه‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارد و تجمیع می‌شود به اندازه دو طبقه تراکم رایگان تشویقی و خانه‌هایی که تجمیع نمی‌شود به اندازه یک طبقه تشویقی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید واقع‌نگر باشیم تا ایده‌آل‌نگر تصریح کرد: نتیجه ایده‌آل این است که پس از هشت سال فقط یک همت‌آباد در اصفهان بازآفرینی شده است، بنابراین اگر با این روش پیش برویم تا ۱۰۰ سال دیگر هم به نتیجه نمی‌رسیم. بی‌شک وقتی تحرک ایجاد می‌شود که خود مردم به میدان آیند و در این صورت سرعت کار بالا می‌رود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظر ما در مورد طرح بازآفرینی این است که در تمام پهنه‌ها خدمات مختلف وجود داشته باشد و به هم سرویس دهد، نه اینکه اصرار داشته باشیم در هر پهنه همه خدمات متمرکز شود. اگر در هر یک از پهنه‌ها، خدمات مختلف ارائه شود آن‌ها به راحتی به هم سرویس می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم در بازآفرینی شهری، ارزش‌سنجی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار با خود حساب می‌کند که چه مقدار سرمایه باید بیاورد، چند سال طول می‌کشد و چه مقدار سود عاید او می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری باید برای سرمایه‌گذار مقرون به‌صرفه باشد. اینکه فکر کنیم عده‌ای فی‌سبیل‌الله کمک می‌کنند، سرعت کار کم می‌شود.

پای طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی ایستاده‌ایم

میرباقری با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصنو، گفت: در زمان آغاز شهرسازی الکترونیکی و تسری دادن آن به مناطق معتقد بودیم این طرح در یک یا دو منطقه باید کامل اجرا و نواقص آن رفع شود و پس از آزمایش و استخراج نتایج به صورت محسوس، در دیگر مناطق به اجرا درآید، اما در حال حاضر اجرا شده و بدترین حالت این است که دچار تردید شویم، لذا سعی ما این است که پای طرح بایستیم تا نواقص آن هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات سامانه سرای ۸ حدود هفت تا هشت سال طول کشید، اگر بتوانیم سامانه اصنو (سرا ۱۰) را در یک سال تثبیت و نواقص آن را رفع کنیم خود یک موفقیت محسوب می‌شود، ادامه داد: هر نوآوری و کار جدیدی در ابتدا با مقاومت روبه‌رو است، اما امیدواریم با پیگیری‌های لازم پس از یک سال مردم راحت‌تر بتوانند پروانه الکترونیکی دریافت کند، زیرا با این گام، شهرداری اصفهان در کل کشور به صورت ویژه ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سعی می‌کنیم متصدیان هزار کافی نت سطح شهر را آموزش دهیم تا منبع صدور پروانه به عدد هزار برسد، البته تاکنون این آموزش‌ها به ۲۵۰ کافی نت ارائه شد و تلاش ما این است که مردم در کمترین زمان با مراجعه به کافی‌نت محل، پروانه ساختمانی خود را دریافت کنند. با ۱۵ منبع صدور پروانه در شهرداری داشتیم که با این طرح به یک هزار منبع می‌رسد، آن هم بدون صف. امیدواریم روز به روز این ضعف‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سامانه اصنو روی این موضوع تاکید داشتیم که تمام منافذ فساد در موضوع طبقه مازاد به حداقل برسد، گفت: نگاه ما ابتدا بر مبنای عدالت بود، اینکه اگر قرار است طبقه مازاد داده شود به همه داده شود و بحث دوم، پول‌های نامتعارفی بود که دریافت می‌شود؛ با این طرح اگر قرار است کسی کمکی کند، به صورت شفاف در سیستم ثبت می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه سالن اجلاس، سرمایه و ظرفیتی ماندگار برای شهر اصفهان است که باید سعی کنیم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: حلقه چهارم ترافیکی نیز از جمله نیازهای حمل‌ونقلی شهر است که می‌تواند در ترافیک و آلودگی هوا مؤثر باشد و امیدواریم با اهتمام شورا و شهرداری هرچه زودتر کامل شود.

وی تاکید کرد: خط دو و سه متروی اصفهان مهمترین نیاز این کلان‌شهر است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و تسهیل تردد شهروندان مؤثر باشد، البته باید نسبت به سایر طرح‌ها نیز اهتمام ویژه‌ای این به طرح داشت.

ورودی‌های اصفهان زیبنده این شهر تاریخی نیست

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ورودی‌های اصفهان امروز زیبنده این شهر تاریخی نیست، افزود: در میدان امام (ره) نیز اقدامات خوبی انجام شده است، اما هنوز نازیبایی‌هایی در ورودی‌ها وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه تکمیل میدان امام علی (ع) نیاز به رویداد و برنامه‌های ویژه دارد تا مردم نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد سفر به کره جنوبی و شرکت در اجلاس شهرهای تاریخی جهان این بود که بتوانیم شهری که جمعیت آن به اندازه تهران، اما ترافیک و ازدحام آن یک‌صدم این شهر است را ببینیم؛ این شهر زیرساخت‌های حمل‌ونقل قوی، ۲۰ خط مترو، خیابان‌های عریض و پیاده‌روهای خوب دارد.

میرباقری با اشاره به پروژه ارگ جهان‌نما ادامه داد: آخرین طرحی که برای ارگ جهان نما در حال پیگیری است، جذب مشارکت‌کننده است که طبقات هتل را راه‌اندازی کند و جای ناکارآمد در این ساختمان نداشته باشیم. طرحی نیز مطرح است که نمای این ساختمان با نظر و مدیریت استاد فرشچیان اجرا شود که زیبنده شهر اصفهان باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.