خبرگزاری اصفهان 15 هیچ مبلغی اضافه‌تر از مصوبه شورا دریافت نمی‌کنیم/ فضای سبز باغ رضوان ریه شرق اصفهان است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، علی حاجیان امروز _سه شنبه سیزدهم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آرامستان باغ رضوان آرمیده‌اند، اظهار کرد: باغ رضوان در سال ۱۳۶۳ به منظور حفظ و حراست از دومین قبرستان بزرگ جهان اسلام تخت فولاد احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وسعت زمین باغ رضوان ۱۲۰۵ هکتار است که تا کنون ۳۰۵ هکتار از آن استفاده شده است، گفت: باغ رضوان در سه فاز طراحی شده است که فاز نخست شامل قطعه یک تا ۴۵، فاز دو شامل قطعه ۵۰ تا ۶۶ و فاز سوم شامل قطعه ۷۰ تا ۹۰ است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان تصریح کرد: در باغ رضوان ۲۱ شهید آرمیده‌اند که بیشتر آنها از شهدای خدمت، سلامت و جانباز بالای ۷۰ درصد هستند، همچنین در قطعه ۲۲ باغ رضوان میزبان پنج شهید گمنام هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در باغ رضوان ۷۶ نفر از علمای بزرگ شهر اصفهان نیز مدفون هستند که درصدد شناسایی دقیق سیره زندگی و تهیه کلیپ‌هایی از زندگی این عالمان برای معرفی به شهروندان هستیم.

حاجیان اظهار کرد: قطعه ۲۲ باغ رضوان برای خانواده شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است و در این راستا هیچ هزینه‌ای از خانواده‌های ایثارگران جهت امور کفن و دفن بر اساس قانون دریافت نمی‌شود؛ قطعه‌ای نیز تحت عنوان «نام‌آوران» ایجاد شده است که به مفاخر، مشاهیر و ورزشکاران اختصاص دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ هکتار فضای سبز در آرامستان باغ رضوان گفت: این وسعت فضای سبز در حقیقت نخستین حلقه حفاظتی فضای سبز شرق شهر محسوب می‌شود و به نوعی تنها ریه شرق اصفهان و بزرگترین مجموعه فضای سبز در بین آرامستان‌های کشور است.

هیچ مبلغی را اضافه‌تر از موارد مصوب شورای اسلامی شهر دریافت نمی‌کنیم

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در تشریح راهبردها و تأکیدات سازمان در این دوره مدیریت شهری تصریح کرد: انجام امور شرعی متوفیان و تاکید ویژه بر انجام واجبات آنها و حتی توجه به بعضی از مستحبات از مهمترین راهبردها و تأکیدات این سازمان است.

وی با بیان اینکه یاد معاد و آخرت از دیگر راهبردهای مدنظر این سازمان است، چراکه همواره طبق آیات و روایات دین مبین اسلام حضور در آرامستان در زمان غم‌ها و شادی‌ها از دلایل تعدیل‌کننده روح نفسانی انسان است، افزود: ترویج فرهنگ خیرات و نذورات از دیگر راهبردهای این سازمان است، چراکه معتقدیم آرامستان بهترین مکان برای تقویت این فرهنگ حسنه از منظر اسلام است.

حاجیان تاکید کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری هیچ مبلغی را اضافه‌تر از موارد مصوب شورای اسلامی شهر از خانواده متوفیان دریافت نمی‌کند، اما با توجه به اینکه برخی از شهروندان به صورت شخصی خواهان خیرات و نذورات هستند، سایت باغ رضوان امکان واریز خیرات را برای عموم مردم فراهم کرده است و شهروندان می‌توانند نوع نذورات و خیرات خود را ضمن پرداخت، مشخص کنند که به عنوان مثال می‌تواند نصب یک نیمکت در باغ رضوان یا در سطح شهر باشد.

این خبر در حال تکمیل است…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 3 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.