خبرگزاری اصفهان 15 هوای اصفهان همچنان بر مدار نارنجی آلودگی است - اصفهان 15

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز جمعه – سیزدهم فروردین – با میانگین ۱۳۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و شاخص کیفی هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۲۸ همچنان وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان، افزود: هم اکنون خیابان استانداری ۱۰۷، خیابان پروین با شاخص ۱۴۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۳۴ و خیابان رودکی با شاخص ۱۱۱، خیابان باهنر با شاخص ۱۲۵، میدان فیض با شاخص ۱۱۰، خیابان کاوه با شاخص ۱۳۵، کردآباد با شاخص ۱۲۲، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۰۴ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه میدان احمدآباد با میانگین ۱۵۲ وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد، گفت: امروز هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله شاهین شهر با میانگین ۱۱۵ و سجزی با میانگین ۱۲۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر ۵۱۷۹۳۲۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.