خبرگزاری اصفهان 15 همه چیز درباره ارز دیجیتال بی بی دوج کوین - اصفهان 15

یکی از میم‌کوین‌هایی که سرفصل خبرها را به خود اختصاص داده است، بی بی دوج کوین (BABYDOGE) است. این توکن در ۱ ژوئن ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد و از همان زمان دستخوش نوسانات قیمتی متلاطم بود و تنها پس از یک ماه قیمت بی بی دوج تقریباً ۲۸۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

برای بسیاری از معامله‌گران این حوزه چرایی به وجود آمده که سازوکار این توکن چیست، چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه آینده‌ای در پیش‌رو این توکن جنجالی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی میم‌کوین بیبی دوج بپردازیم.

بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج یک توکن BEP20 است که روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. این توکن در واقع به‌عنوان اسپین‌آف و محصول علاقه جامعه گسترده دوج کوین به شمار می‌رود. نماد و لوگو این توکن از نژاد سگی به نام شیبا اینو الهام گرفته شده است.

مواردی مانند نوع بلاکچین،‌ اقتصاد توکنی، حجم معاملات و ارزش کل بازار دوج کوین و بیبی دوج نشان می‌دهد که این دو توکن شباهت‌های بسیاری به همدیگر دارند. بیبی دوج در تلاش است تا با بهبود عملکرد و همچنین افزایش قابلیت‌های خود از پدرش دوج کوین سبقت بگیرد.

ناگفته نماند که میم‌کوین‌ها، رمزارزهایی هستند که بر اساس یک شوخی اینترنتی و معمولاً توسط رسانه‌های اجتماعی معروف می‌شوند. این توکن‌ها زیربنای فناوری نوین و کاربرد منحصربه‌فردی ندارند و بهتر است در سرمایه‌گذاری روی آنها احتیاط کنید.

تاریخچه بیبی دوج

توکن Baby Doge در ژوئن ۲۰۲۱ و زمان اوج‌گیری بازار میم‌کوین‌ها،‌ متولد شد. بنیان‌گذاران این پروژه کاملاً ناشناس هستند و به اصل تمرکززدایی شبکه پایبند هستند. بااین‌وجود همچنان جامعه بیبی دوج و فعالیت شبکه‌های اجتماعی این توکن همچنان درحال‌رشد است.

بیبی دوج زمانی به شهرت جهانی رسید که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در توییتی به این توکن اشاره کرد. ماسک در این توییت با اشاره به یک آهنگ شاد کودکانه، نام بیبی دوج را چندین بار تکرار کرد و موجب رشد ۱۳۰ درصدی این میم‌کوین طی چند ساعت آینده شد.

بیبی دوج چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

Baby Doge برخی از کاستی‌های فنی پدرش دوج کوین را بهبود می‌بخشد که مهم‌ترین آن حل مشکل مقیاس‌پذیری است. بیبی دوج به‌جای استفاده از یک بلاک‌چین اختصاصی، از زنجیره هوشمند بایننس استفاده می‌کند. این استراتژی مقیاس‌پذیری بسیار بهتر است و تراکنش در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شوند. بیبی دوج هر ۵ ثانیه یک بلوک از تراکنش‌ها را تأیید می‌کند.

 

  • تورم

یکی دیگر از نگرانی‌ها برای ارزهای دیجیتال که Baby Doge موفق به حذف آن شده است، تورم است. مقدار کل بیبی دوج‌های در گردش، با گذشت زمان کاهش می‌یابد که به افزایش تقاضا کمک می‌کند. جالب اینجاست که این شبکه ۴۰ درصد از کل عرضه را سوزانده است که موجب تقویت تقاضا شده است.

  • راگ پول

مشکل دیگری که توسعه‌دهندگان بیبی دوج می‌خواستند آن را کاهش دهند، احتمال کلاهبرداری راگ پول بود. راگ پول، برای توصیف زمانی است که یک توسعه‌دهنده به طور ناگهانی تمام نقدینگی یک پروژه را حذف می‌کند. این اقدام باعث می‌شود ارزش یک توکن به طور ناگهانی کاهش یابد. Baby Doge قفل‌های نقدینگی را ادغام می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مقدار مشخصی از توکن‌ها در استخر نقدینگی پلتفرم باقی می‌مانند. این رویکرد به ایجاد اعتماد سرمایه‌گذار در بلندمدت کمک می‌کند.

  • عدم امنیت

امنیت دغدغه اصلی توسعه‌دهندگان بیبی دوج بود. قرارداد هوشمند بیبی دوج توسط شرکت Certik مورد بررسی قرار گرفته و در آن امتیاز امنیتی ۸۶ را دریافت کرده است. در کل ۱۰ مورد ایراد امنیتی در آن یافت شده که تیم توسعه‌دهنده ۸ مورد از آن را رفع کرده است. ازآنجایی‌که توکن بیبی دوج در بستر بایننس اسمارت چین میزبانی می‌شود، امنیت آن توسط بلاکچین تأمین می‌شود.

 

نقاط قوت و مزایای ارز بیبی دوج

سازندگان بیبی دوج آن را یک توکن اجتماعی و همچنین جامعه‌محور معرفی می‌کنند که توانسته با فعالیت‌های خود جامعه‌اش را روزبه‌روز افزایش دهد. از مهم‌ترین مزایای این میم‌کوین جذاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد تورمی بودن: بیبی دوج دارای یک اکوسیستم توکن سوزی است، علاوه بر ۴۰٪ توکنی که سوزانده شده، ۵ درصد از هر تراکنش نیز سوزانده می‌شود.

اعطای پاداش نگهداری از توکن: کاربران با هولد این توکن در کیف پول خود می‌توانند سود کسب کنند.

کاهش کارمزد و هزینه تراکنش: هزینه انجام تراکنش بیبی دوج در مقایسه با دوج کوین کمتر است و درصدی از کارمزدها به‌تمامی دارندگان بیبی دوج برمی‌گردد.

حاکمیت مشارکتی: دارندگان توکن بیبی دوج می‌توانند در رأی‌گیری پیشنهادهای این پروژه شرکت کنند.

کاهش‌دادن زمان تشکیل بلاک‌ها: زمان تشکیل هر بلاک بیبی دوج، ۵ ثانیه است، درحالی‌که این زمان در دوج کوین معادل ۶۰ ثانیه است.

معایب بیبی دوج چیست؟

ازآنجایی‌که تمامی توکن‌‌ها و کوین‌ها در دنیای کریپتو دارای معایبی هستند، دوج کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. نگاه اکثر تحلیلگران به زیرساخت‌های فنی و فناوری‌های مورد استفاده در دوج کوین است. این توکن هیچ مزیت رقابتی و خصوصیات منحصربه‌فردی در زیر بنای خود نیست و فعالیت چندانی برای بهبود زیر بنای بلاکچین به همراه ندارد.

تعداد بالای میزان توکن‌های بی بی دوج یکی دیگر از معایب آن محسوب می‌شود. با اینکه در فرآیند سوزاندن توکن‌ها برخی از آنها از زنجیره خارج می‌شوند، اما با توجه به عرضه زیاد هنوز هم تعداد آنها بالاست. هولدرها باید مدت زمان زیادی را صرف نگهداری توکن کنند تا طبق قانون عرضه و تقاضا ارزش آن بیشتر شود.

خرید بیبی دوج از صرافی‌های معتبر

اولین انتخاب معامله‌گران برای خرید بی بی دوج استفاده از صرافی اختصاصی این میم‌کوین جنجالی است. همچنین می‌توانید این توکن را در صرافی‌های معتبری همچون کوکوین، ‌ OKX، Bybit، BingX و  Gate.io معامله کنید.

با توجه به محدودیت‌های پلتفرم‌های خارجی و امکان بلوکه‌شدن حساب کاربری شما، بهتر است از صرافی‌های معتبر ایرانی که بستری امن و مدرن دارند برای معاملات رمزارزی خود استفاده کنید.

کدام کیف پول برای ذخیره بیبی دوج مناسب است؟

ارز دیجیتال بیبی دوج مبتنی بر استاندارد  BEP20 و روی بلاکچین بایننس ساخته شده است، به همین جهت می‌توانید از کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند برای ذخیره ارز بیبی دوج استفاده کنید. کیف پول‌هایی مانند متامسک، تراست والت، لجر، اشور والت و ایم توکن بهترین انتخاب برای ذخیره بیبی دوج هستند.

پیش‌بینی آینده بیبی دوج

پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال کار سخت و پیچیده‌ای است، مخصوصاً اگر این دارایی یک میم‌کوین بی‌ثبات باشد. با این حال، پس از بررسی برخی شواهد و اقدامات تیم توسعه‌دهنده بیبی دوج می‌توان به نتیجه نسبی رسید.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر روند صعودی قیمت بیبی دوج در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد، احتمالاً قیمت این میم‌کوین به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۳۲ دلار خواهد رسید. آنها بر این باورند که گسترش جامعه کاربری این ارز موجب می‌شود در آینده وضعیت بهتری را سپری کند. به همین منظور قیمت بیبی دوج ممکن است در سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ارقام قابل‌توجهی دست پیدا کند. کارشناسان احتمال انفجار قیمت بیبی دوج در سال ۲۰۲۴ را بسیار قوی می‌دانند.

جمع‌بندی

میم‌کوین بیبی دوج یکی از محبوب‌ترین توکن‌های جوان بازار کریپتو است. این رمزارز در ابتدای راه توانست طرف‌داران بسیاری را به خود جذب کند و رشد ۱۰۰۰ درصدی را در سابقه خود ثبت کند. این توکن جنجالی در هفته سوم عرضه توانست ارزش بازاری حدود ۲۰۰ میلیون‌دلاری داشته باشد.

همان‌طور که گفتیم حمایت افراد مشهوری همانند ایلان ماسک از این توکن  موجب رشد سریع‌تر آن شده، اما به هر حال این روند صعودی، متخصصین و تحلیلگران را به سمت آینده روشن سوق می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.