خبرگزاری اصفهان 15 هشدار در خصوص وزش تندباد لحظه‌ای در اصفهان/داربست‌ها را محکم کنید - اصفهان 15

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به تغییرات جوی در استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار داشت: از این رو در خصوص وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای برای روز شنبه در اکثر نقاط استان اصفهان هشدار صادر شده است.

وی افزود: طی روز شنبه در اکثر مناطق به ویژه شرق، جنوب، شمال شرق و در برخی مناطق مرکزی توفان همراه با گرد و خاک و توفان محلی، خیزش توفان گرد خاک، کاهش دید و کیفیت هوا در شرق، شمال و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای بعد از ظهر روز جمعه وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است، ابراز داشت: از این رو ضروری است در تردد در جاده‌ها رعایت اصول ایمنی مورد توجه باشد و حفاظت از تأسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، دکل‌های برق و پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی عدم صعود به ارتفاعات، حفاظت از تأسیسات و محصولات کشاورزی و باغات در برابر تنش دمایی و تند باد مورد توجه باشد.

وی افزود: باید از پارک خودروها در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط نیز خودداری شود.

شیشه فروش گفت: توجه به اخطارهای پلیس راه در تردد ایمن در محورهای جاده‌ای متأثر از توفان گرد و خاک به ویژه در محورهای اردستان، نائین، محور جنوب و شهرضا و شرق اصفهان برای پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی باید مورد توجه باشد.

وی در خصوص هشدار به کشاورزان نیز ابراز داشت: کشاورزان باید نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده در برابر باد، استحکام سقف و سازه گلخانه‌ها محافظت از کندوها کنترل دما در سالن‌های مرغداری عدم آبیاری برای جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان، عدم استقرار نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین، جمع آوری شاخه‌های هرس شده از کف باغات توجه داشته باشند.

کد خبر ۵۱۷۹۰۳۹

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.