خبرگزاری اصفهان 15 مهمترین تغییرات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان چیست؟ - اصفهان 15

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، اظهار کرد: مبلغ پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که پس از بررسی شورای اسلامی شهر، مبلغ تصویب شده به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی، تفریح و نشاط شهروندان، گردشگری و فراهم‌سازی زیرساخت‌های این حوزه و توجه به موضوعات حمل‌ونقلی همچون ناوگان انبوه‌بر و قطار شهری از جمله موضوعاتی است که در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در مباحث درآمدی نیز تلاش شد در زمینه تعیین بهای خدمات و عوارض، با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و توجه به اقشار کم درآمد، علاوه بر رونق ساخت‌وساز، هزینه‌های ساخت مسکن برای مصرف‌کنندگان افزایش چشمگیری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه توانمندی افراد در پرداخت عوارض‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است و بین مناطق کمتر برخوردار و دیگر مناطق تفاوت وجود خواهد داشت، ادامه داد: بحث توسعه شهر به شکلی که مواردی همچون محیط زیست مورد توجه قرار گیرد، به‌صورت ویژه در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان برای تصویب بودجه شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۲ قرار داشت.

قربانی با تاکید بر اینکه ضمن مراقبت از قوانین کشور، باید از حد و حدودی که شهر اصفهان در موضوعات مختلف دارد نیز مراقبت کنیم، ادامه داد: به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته منبع تراکم‌فروشی بالغ بر ۸۰ درصد بودجه شهرداری اصفهان را تأمین می‌کرد، برای سال آینده حدود ۲۵ درصد منابع بودجه را تشکیل می‌دهد و بخش عمده‌ای از منابع درآمدی، غیر تراکم است که علاوه بر نزدیک شدن به تحقق درآمد پایدار، شهرفروشی را کنترل می‌کند و بدین ترتیب می‌توان محیط زیست و تردد شهروندان را به‌صورت مطلوب‌تری شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در بعضی مواقع مباحث تصویب بودجه، چالشی می‌شد و نشان می‌داد که اعضای شورای اسلامی شهر، در این خصوص حساسیت دارند و دغدغه‌هایی همچون تفریح شهروندان با توجه به اهتمام شورا روی این موضوع از سوی آنها مطرح شد، لذا برای اینکه بودجه بهتری برای آن در نظر گرفته شود، بحث‌های مفصلی مطرح می‌شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه تفریح شهروندان، افزایش تعداد مراکز تفریحی و ارتقای کیفیت آن‌ها در دستور کار مدیریت شهری است و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اضافه‌تر از پیش‌بینی شهرداری برای توسعه مکان‌های گردشگری و تفریحی شهر همچون تله‌سیژ ناژوان، تله‌کابین صفه و شهر رویاها مورد تصویب شورا قرار گرفت تا این مراکز بتوانند خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 18 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها