خبرگزاری اصفهان 15 مهدویان مطرح کرد: صدور رأی تخریب برای ۳۵۰۰ ساختمان در اصفهان از سال ۹۶ - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، وحید مهدویان امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه_ در نشست با اصحاب رسانه اظهار اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ در حوزه برخورد با تخلفات ساخت‌وساز شهری فعال است که قدمت آن به نیم قرن پیش بازمی‌گردد، آرای قانونی در این کمیسیون در سه بخش تخریب، جریمه و برائت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ عضو شورای اسلامی شهر، نماینده دادگستری و نماینده استانداری هستند، شهرداری نیز گزارش دهنده تخلف به این کمیسیون شبه قضائی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: تنها مرجع قانونی که می‌تواند رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را تغییر دهد، دیوان عدالت اداری است و هیچ مرجع دیگری چنین قابلیتی ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۱ کمیسیون ماده ۱۰۰ فعال است که ۹ کمیسیون بدوی و دو کمیسیون تجدید نظر است، خاطرنشان کرد: با توجه به روند ساخت‌وساز شهری به طور متوسط سالانه بین هشت تا ۱۰ هزار پرونده در سال در کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی صادر می‌شود.

مهدویان افزود: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ با راه‌اندازی سامانه سرا ۸ در شهرداری اصفهان، برای حدود ۳۵۰۰ پرونده ساخت‌وساز، رأی تخریب صادر شده که بخشی از آن‌ها ساختمان‌های ناایمن به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۶ به قبل پروانه‌ها دستی صادر می‌شده است، بیش از ۲۰ هزار پرونده ساختمان مشمول رأی تخریب بوده، پرونده‌هایی که حکم تخریب آنها اجرا نشده و پرونده‌ها راکد مانده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ این مشکل را با طرح در مجمع کلانشهرها پیگیری کردیم و در این راستا پیشنهادات به کمیسیون عمران مجلس ارائه شد و پس از بررسی در صحن علنی مجلس بند “ت” تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون ساختمان‌هایی که در محدوده شهر است و رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ دارد، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مهدویان با بیان اینکه مالکان با ثبت‌نام در سامانه «اصفهان‌من» می‌توانند نسبت به رفع مشکل قانونی ملک خود اقدام‌کنند، گفت: این قانون بی‌نظیر است، لذا امیدوارم مردم و شهر از آن منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر بالغ بر ۴۵۰ پرونده در این سامانه ثبت شده و مالکان مراجعه کردند تا از این فرصت استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 30 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.