خبرگزاری اصفهان 15 منابع لوکال آب در بوستان‌های بهاران و فرشتگان احداث می‌شود - اصفهان 15

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: شهرداری با استفاده از تکنیک‌های روز دنیا در بحث راه‌اندازی بهترین سیستم آبیاری فضای سبز، تلاش می‌کند تا در شرایط اقلیمی سخت یک فضای سبز ایدئال با پوشش گیاهی با کیفیت را به اجرا درآورد.

وی افزود: هوشمندسازی و توسعه رویکردهای نوین در بحث آبیاری فضای سبز علاوه بر اینکه به کیفیت پوشش گیاهی کمک می‌کند، منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر منابع می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به بهسازی سیستم‌های آبرسانی فضای سبز در منطقه گفت: احداث منابع لوکال آب در بوستان‌های بهاران و فرشتگان به‌منظور افزایش راندمان کیفی آبیاری فضای سبز و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در دست اقدام است.

وی ادامه داد: به‌منظور کاهش هزینه جاری استفاده از منابع آبی موجود و افزایش راندمان آبیاری، این مخازن به‌صورت پیش‌ساخته خریداری و به‌صورت دفنی با ظرفیت ۲۴۰ متر مکعب در پارک بهاران و فرشتگان اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در راستای هدفمند کردن سیستم آبیاری فضای سبز و استفاده بهینه از آن برای آبیاری فضای سبز این بوستان‌ها و معابر پیرامون آن، این عملیات با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و تغییر الگوهای سنتی به مدرن در کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری می‌توان به مدیریت تلفیقی آب دست یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 21 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.