خبرگزاری اصفهان 15 محله دهنو میزبان نخستین جشنواره هنر نمایشی تک‌گویی شد - اصفهان 15

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های محلی در دل محلات اظهار کرد: جشنواره‌های محلی تجربه حضور در صحنه تئاتر را برای علاقه‌مندان به هنر نمایش فراهم می‌آورد و چه بسا مسیر برخی از هنرمندان بزرگ از همین جرقه‌های کوچک آغاز شده است.

وی افزود: فرهنگسراها بستری امن و در دسترس برای تمام علاقه‌مندان به‌ویژه نوجوان، به رشته‌های هنری است که می‌تواند استعداد آن‌ها را شکوفا کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس نخستین جشنواره هنر نمایشی (تک گویی) همزمان با روز نوجوان و با حضور هنرمندان نوجوان در فرهنگسرای سراج واقع در محله دهنو برگزار شد.

وی با اشاره به روحیه هنردوستانه مردم محله دهنو گفت: این جشنواره با هدف شناخت استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان و هنرجویان تئاتر و با همت فرهنگسرای سراج و حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی گفت: کمبود امکانات هنری از جمله سالن تئاتر به دلیل دور از دسترس بودن، نباید منعی برای رشد استعدادها ایجاد کند، بنابراین به فرهنگسراها بیشتر اهمیت می‌دهیم، زیرا می‌تواند مکان مناسبی برای آموزش و رشد کودکان، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این هنر باشند.

طبیبی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی در سبد خانواده‌ها کاهش یافته است، اضافه کرد: در این خصوص اجراهای منطقه‌ای و محلی می‌تواند جای این محصول را کند.

به گزارش اصفهان ۱۵، در بخش رقابتی این جشنواره بر اساس آرای داوران و رأی مردمی، نگار مؤمنی و علی یوسفی به‌صورت مشترک رتبه اول، فاطمه آقاجانی و مریم کاظمی رتبه دوم و زهرا نیک‌خواه و مهسا یادگاری رتبه سوم را کسب کردند. همچنین در بخش غیررقابتی از سپیده سلطانی و بازیگر خردسال هانا رضایی تجلیل شد و شهریار محمدی، یکتا عمرانی و عرفان آقایی لوح سپاس جشنواره را دریافت کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 4 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.