خبرگزاری اصفهان 15 محصولات المپیاد فیلم‌سازی تا ۳ ماه آینده تولید می‌شود - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، کمال حیدری در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: اوج شکل‌گیری شخصیت افراد از دوران کودکی و دریافت‌هایی است که از محیط پیرامون خود دارند؛ دریافت‌های کودکان همانند نقشی است که روی سنگ حک می‌شود و چقدر زیبا است اگر این دریافت از طریق هنر ماندگار شود.

وی با اشاره به این‌که جشنواره‌هایی از این دست برای رشد کودکان اثرگذار است، افزود: زندگی با حال و هوای کودکی زیباتر خواهد شد و امیدواریم در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دستاوردهای تربیتی که برای کودکان و خانواده آن‌ها دارد، بتوانیم نقش مؤثری برای آینده شهر، استان و کشور رقم بزنیم.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: آثاری که هنرمندان خلق می‌کنند را کودکان و نوجوانان از دید خود داوری می‌کنند و نمره می‌دهند و همین موضوع موجب بررسی فیلم‌ها از زوایای مختلف و مشخص شدن نقاط ضعف می‌شود، به هنرمند برای خلق اثر عمیق‌تر و کودکانه‌تر کمک می‌کند و بر این اساس موجب کسب مهارت برای نقد فیلم می‌شود.

وی با اشاره به شعار «بچه‌ها به سمت قله»، گفت: به دنبال شعار امیدبخش، نشاط‌آفرین، هدف‌گذار و عمیق برای کودکان بودیم، به دلیل این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با همین شعار تا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان سال آینده اثر خلق می‌کنیم.

حیدری با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه المپیاد فیلم‌سازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این المپیاد آغاز شده است و تا سه ماه آینده محصولات آن تولید می‌شود، از این‌رو کودکان و نوجوانانی که تمایل ورود به عرصه فیلم‌سازی با کمترین امکانات را دارند می‌توانند در این المپیاد، از دید خود و تفکرهایی که در ذهن دارند فیلم‌نامه تهیه و در قالب فیلم ارائه کنند تا بتوانیم استعدادها را شناسایی کنیم و پس از آن دوره‌های تخصصی و آموزشی برای این افراد شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

اگر به نسل جدید در مورد پیشرفت علوم مختلف صحبت شود تا بدانند کجا بوده‌ایم و اکنون در چه جایگاهی هستیم، می‌توانند افتخارات بالاتری کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه دنیای کودکان دنیایی سرشار از انرژی، امید و نشاط است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید در خصوص داشتن افق بالا و رسیدن به قله اهداف صحبت کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: اشتباهاتی که در فرهنگ وجود دارد، موجب شده است بعضی خانواده‌ها افق‌ها را برای کودکان و نوجوانان به‌صورتی تعریف کنند که در این افق به اهداف خود نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که حدود چهار دهه دچار هجمه‌هایی بودیم و با همه نامهربانی‌ها توفیقات ارزشمندی به‌دست آوردیم؛ فضای مجازی کودک، نوجوان و جوان را مورد هدف قرار داده است و شرایط کشور را به صورت نابسامان تصویرسازی می‌کند.

حیدری گفت: با وجود این مشکلات، اگر به نسل جدید در مورد پیشرفت علوم مختلف صحبت شود تا بدانند کجا بوده‌ایم و هم‌اکنون در چه جایگاهی هستیم، می‌توانند افتخارات بالاتری کسب کنند.

وی اضافه کرد: طبق صحبت مقام معظم رهبری، ما نزدیک قله رسیده‌ایم و قله را نسل جدید باید فتح کنند و افتخارت آینده را رقم بزنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 11 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.