خبرگزاری اصفهان 15 لزوم احداث ادامه خیابان توحید/اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ به نفع شهر و شهروندان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه پنج اصفهان که در قالب چهاردهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره ایثارگری شهدا اظهار کرد: در بودجه امسال برنامه‌های وسیعی برای پیشرفت شهر دیده شده است، در این راستا افتتاحیه امروز در منطقه پنج نیز طلیعه خوبی برای سال ۱۴۰۲ است.

وی ضمن قدردانی از تلاش مدیران، کارکنان شهرداری و دستگاه‌هایی که برای اجرای پروژه‌ها همکاری کردند، افزود: بی‌شک احداث ادامه خیابان توحید گره‌ای از مشکلات ترافیکی شهر را باز می‌کند، برای احداث ادامه این خیابان نخست باید با ارتش و در مراحل بعد با دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توافق انجام شود، البته گفت‌وگو در گذشته انجام شده است اما از امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری درخواست می‌شود در همین روزهای نخست سال توافق به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ از دیگر موضوعاتی است که مقرر شده تا اواسط مردادماه در اصفهان اجرایی و مشکل بعضی ساختمان‌هایی که توسط شهروندان ساخته شده است، برطرف شود.

وی ادامه داد: ساختمان‌های متعددی توسط شهروندان احداث شده که دارای رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ است، لذا بر اساس این تبصره از قانون، فرصت بررسی و رفع مشکل مردم وجود دارد، از سوی دیگر برای شهرداری نیز درآمد ایجاد می‌کند که پول حاصل از اجرای این طرح را می‌توان در پروژه‌های شاخص شهر همچون حوزه حمل‌ونقل هزینه کرد.

نورصالحی با بیان اینکه معاونت شهرسازی دستورالعمل آن را آماده و شهردار نیز آن را به تمام مناطق ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: بهتر است در هر منطقه یک مدیر پروژه برای این مهم در نظر گرفته شود، زیرا حجم کار زیاد است؛ طبق گزارش‌های موجود از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۵۰۰ پرونده در این موضوع وجود دارد که تخمین زده می‌شود تا ۱۰ هزار پرونده برسد.

وی اظهار کرد: رویکرد نخست در این طرح رفع مشکلات مردم سپس کسب درآمد برای شهرداری است، طبق قانون درآمد حاصل از آن باید به پروژه‌های حمل‌ونقل اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۲، بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای حوزه حمل‌ونقل اختصاص داده شده است، لذا پیش‌بینی می‌شود با درآمد حاصل از تبصره «ت» بند ۶ به این عدد چند هزار میلیارد تومان دیگر اضافه شود تا بتوان گره‌های ترافیکی شهر را باز کرد.

وی افزود: با وجود اینکه این قانون تازه ابلاغ شده اما شهرداری اصفهان نسبت به بقیه شهرداری‌های کشور پیشتاز است، لذا امیدواریم این اقدام به خوبی، مردمی و جهادی صورت گیرد، زیرا نفع آن به حوزه حمل‌ونقل خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 24 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.