خبرگزاری اصفهان 15 قیمت ثابت انواع گوشت قرمز در دهاقان یک معضل اساسی است - اصفهان 15

مظفر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به سال نو، بازار شهرستان شلوغ شده و شاهد تجمع بسیاری از مردم هستیم.

وی افزود: اقلام اساسی شب عید مانند مرغ، شکر و روغن به شکل سهمیه‌ای در دهاقان در حال توزیع است که این امر منجر به تشکیل صف شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهاقان بیان داشت: ما از همه کاسبان تقاضا کردیم که در راستای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا به شدت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از تحویل اجناس به مشتریانی که فاقد ماسک هستند، خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه کیفیت میوه عید برای مردم مهم است، تصریح کرد: در شرایطی که آخرین روزهای سال جاری را می‌گذرانیم و هم‌چون سال‌های گذشته نوبت توزیع میوه شب عید فرا رسیده است، میوه شب عید معمولاً از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و و مردم تمایل چندانی به خرید آن ندارند و خرید از میوه‌فروشی‌های با نرخ آزاد را مناسب‌تر و به صرفه‌تر می‌دانند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ۴۰ تن سیب و پرتقال توسط شرکت تعاونی دهخدای دهاقان وارد شهرستان می‌شود، گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شد میوه با کیفیت و اندازه معمولی مطابق خواسته مردم توزیع شود.

شیفتی بودن کار نانوایان در ایام عید

وی از شیفتی بودن کار نانوایان در ایام عید خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان دهاقان ۲۰۵ زن نانوا مشغول نانوایی و امرار معاش از این طریق هستند و در ایام عید هم شیفتی به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهاقان اضافه کرد: امیدواریم رنگ بندی شهرستان تغییر نکند تا منجر به تعطیلی نشود و کاسبان با رضایت مشغول کسب و کار باشند که لازمه این کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و همه کاسبان در هر صنفی در ایام عید به صورت شیفتی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی یکسان بودن قیمت هر گونه گوشت در دهاقان را معضل دانست و اذعان کرد: گلایه من از این بابت است که چرا در دهاقان قیمت گوشت بره و بز، گوساله و گاو و سایر موارد برابر و به یک قیمت است در صورتی‌که قیمت گوسفند ۱۰ کیلویی با گوسفند چهار کیلویی باید فرق داشته باشد، گوشتی که ارزان‌تر خریداری می‌شود باید ارزان‌تر به دست مردم برسد که این مشکل در حضور دادستان مطرح شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستان‌های مجاور بر روی اجناس خود از جمله گوشت قرمز و گرم موجود در قصابی‌ها و سوپر گوشت‌ها برچسب مشخصات نصب می‌کنند، گفت: این وظیفه برعهده شهرداری و دامپزشکی بوده که اجرایی نشده است اما در جلسه اخیر با دادستان، وی بر اجرایی شدن و نصب لیبل قیمت بر روی گوشت قرمز تاکید نمود و سرکشی از این موارد را در شهرستان حتمی دانست.

افزایش قیمت در محصولات اساسی نخواهیم داشت

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهاقان با بیان اینکه با نصب برچسب قیمت گوشت ارزان‌تر خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ افزایش قیمت بر روی محصولات نخواهیم داشت.

وی با بیا اینکه قیمت گوشت قرمز در شهرستان دهاقان در صورت نصب برچسب با قیمتی کمتر عرضه می‌شود یعنی ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد، ابراز داشت: در همه مغازه‌های قصابی قیمت گوشت قرمز سبک و سنگین جداگانه در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر ۵۱۷۲۲۰۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 492 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها