خبرگزاری اصفهان 15 «فن نما» نمایشگر ظرفیت‌های اصفهان در زنجیره فناوری است - اصفهان 15

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: یکی از مسائل مد نظر شورای ششم، مصوب کردن طرحی برای تولید دانش‌بنیان در مجموعه مدیریت شهری و حمایت و بسترسازی برای فعالیت بهتر این شرکت‌ها در سطح شهر اصفهان بود.

وی افزود: همکاری و تعاملاتی که شورای ششم از سال گذشته با شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد، دستاوردهای خوبی به همراه داشت و این جریان منحصر به سال گذشته نشد و ادامه پیدا کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این جریان به دلیل اینکه مصوبه شورای اسلامی شهر را طی سال‌ها به همراه خواهد داشت، بخشی از این مصوبه مربوط به حمایت از برگزاری رویدادهایی نظیر نمایشگاه فن نما است.

وی ادامه داد: حلقه‌های مختلفی که می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان را تبدیل به یکی از حوزه‌های اثر گذار اقتصادی کشور کند، باید به یکدیگر نزدیک شود.

ما باید بتوانیم زنجیره خدمات دانش‌بنیان را برای مجموعه‌هایی که دریافت کنندگان این خدمات هستند از جمله نهادهای دولتی، بخش عمومی، شهرداری‌ها و مجموعه صنایع فراهم کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: نمایشگاه «فن نما» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان با مشارکت تمام ذی‌نفعان زیست بوم دانش‌بنیان از شرکت‌های دانش‌بنیان، شهرک علمی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله شهرداری گرفته تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان تشکیل شد و ادامه پیدا کرد تا در این راستا ظرفیتی داشته باشیم که به مخاطبان خود نشان دهیم که در اصفهان چه زنجیره‌ای از فناوری وجود دارد و محدود به آزمایشگاه‌ها نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای دانش‌بنیان به مرحله تجاری‌سازی نیز رسیده است، گفت: ما باید بتوانیم زنجیره خدمات دانش‌بنیان را برای مجموعه‌هایی که دریافت کنندگان این خدمات هستند از جمله نهادهای دولتی، بخش عمومی، شهرداری‌ها و مجموعه صنایع فراهم کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حلقه سوم در این حوزه، مسئله سرمایه‌گذاری و چرخه مالی است و کسانی که تمایل دارند در حوزه‌های سودآور و با آینده اقتصادی سرمایه‌گذاری انجام دهند، می‌توانند از این چرخه دانش و فناوری تا مرحله تجاری سازی مشاهده کنند.

تلاقی برگزاری این نمایشگاه با مراسم جایزه مصطفی (ص) و حضور میهمانان بین‌المللی در آن می‌تواند ظرفیت خوبی برای برند اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های علم و فناوری در جهان اسلام فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه فن نما میهمانان خارجی نیز خواهد داشت و ما می‌توانیم از دستاوردهای حوزه دانش‌بنیان کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه خود استفاده کنیم، افزود: این نمایشگاه همچنین می‌تواند بازاری برای عرضه دانش و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ما و در نهایت جذب سرمایه‌گذاری باشد.

صالحی ادامه داد: نمایشگاه فن نما از دهم تا دوازدهم مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در کنار گذر شرق اصفهان پذیرای شهروندان و مراجعه کنندگان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر استقبال خوب شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع بزرگ نیز برای حضور و ارائه دستاوردهای خود در این نمایشگاه استقبال خوبی داشتند و تا این لحظه در حوزه زیرساخت، پیش‌بینی و حضور عرضه کنندگان محصولات دانش و فن آوری اتفاقات خوبی افتاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با استقبال خوب بازدیدکنندگان در این نمایشگاه نیز مواجه شویم، چراکه تلاقی برگزاری این نمایشگاه با مراسم جایزه مصطفی (ص) و حضور میهمانان بین‌المللی در آن می‌تواند ظرفیت خوبی برای برند اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های علم و فناوری در جهان اسلام فراهم کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 22 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.