خبرگزاری اصفهان 15 فرایند پرداخت برخط در شهرداری اصفهان کلید خورد - اصفهان 15

امید علی‌اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: بر اساس صورتجلسه شورای اسلامی شهر اصفهان و درخواست حوزه مالی و اقتصادی شهرداری، پرداخت آنلاین صدور پروانه‌ها در سامانه اصنو (سرا ۱۰) در مناطق پانزده‌گانه شهری امکان‌پذیر شد و بر این اساس در تمام مناطق شهری آموزش‌ها به صورت حضوری داده شد.

وی افزود: فایل راهنمای پرداخت آنلاین در کارتابل مالکان املاک برای اطلاع، همچنین دفاتر پیشخوان مجازی و کافی نت‌ها به منظور بازوی اجرایی شهرداری در این عرصه قرار گرفت، البته تمام مالکان باید در نظر داشته باشند که چهار فیش برای واریز وجود دارد که هر کدام از فیش‌ها به‌صورت جداگانه مطابق با عنوان خود به درگاه بانک خاص وصل و پرداخت می‌شود.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این سوال برای مالکان مطرح است که چرا تمام فیش‌ها برای واریز در یک درگاه بانکی تجمیع نمی‌شود، که در پاسخ باید گفت چهار نوع عوارض جهت واریز وجود دارد، نخست نوسازی و تراکم، عوارض شهرداری، عوارض آتش نشانی، عوارض قطار شهری و آموزش و پرورش که هرکدام به درگاه حساب خاص وصل می‌شود.

وی افزود: مالکان باید مطلع باشند، هرگاه مالکی هزینه عوارض را پرداخت کند، ساعت ۱۷ روز بعد مبلغ در حساب مقصد واریز می‌شود.

علی‌اصغری خاطرنشان کرد: سه گروه از شهروندان هستند که پس از اتصال به شبکه دولت هوشمند، مشمول پرداخت آنلاین نمی‌شوند، نخست گروهی که کد ملی پرونده زیر سن قانونی باشد، دوم کد ملی پروندهایی که فوت شده باشد، سوم پرونده‌ای که وکیلی داشته باشد که به هر دلیلی عزل می‌شود؛ این سه گروه برای انجام کارهای خود باید به راهبر مناطق مراجعه و راهبر مناطق به معاونت شهرسازی اعلام کنند تا مشکل رفع شود، سپس این سه گروه با مراجعه حضوری به بانک، فیش واریزی تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مالکان و شهروندان سوالاتی را در این زمینه داشته باشند، می‌توانند در قسمت گفت‌وگوی برخط سایت my.isfahan.ir مراجعه کنند یا با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا مشکلات احصا و رسیدگی شود.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در رابطه با واریز آنلاین این است که شهروندان باید سقف کارت بانکی خود را مطابق با عوارض شهرداری در نظر بگیرند، به‌عنوان مثال اگر عوارض شهرداری مبلغ یک میلیارد تومان است، زیرا سقف اغلب کارت‌های بانکی ۱۰۰ میلیون تومان بوده، شهروندان باید به بانک مراجعه و سقف کارت بانکی خود را تا مبلغ یک میلیارد تومان افزایش دهند.

وی اظهار کرد: نکته مهم دیگر آن است که شهروندان پس از واریز فیش‌های عوارض، باید از فیش‌های پرداختی عکس گرفته و عکس واریزی‌های خود را در سامانه بارگذاری کنند و چک لیست پرداختی را تأیید تا پرونده برای مراحل بعدی به منطقه ارسال شود.

علی‌اصغری گفت: شکل‌گیری این فرایند می‌تواند گام مهمی در راستای تکمیل فرایندهای غیرحضوری شهرداری اصفهان و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان شهر اصفهان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 9 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.