خبرگزاری اصفهان 15 عوارض پیکرتراشی صورت - اصفهان 15

آنچه امروزه در جامعه به عنوان زیبایی چهره مورد توجه قرار می‌گیرد، چهره‌هایی هستند که خطوط تعریف ‌شده و بدون چربی اضافه دارند و دارای شکل مثلثی هستند. برای داشتن چهره‌ای با شکل مثلثی، باید چانه برجسته و خطوط واضح فک و چهره ای بدون چربی اضافه داشته باشید. یکی از روش‌های محبوب برای دستیابی به این شکل چهره، به عنوان پیکر تراشی صورت شناخته می‌شود. پیکر تراشی صورت از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند و یک هنر است که فقط توسط پزشکان متخصص و با تجربه می‌تواند انجام شود. قبل از پیکرتراشی صورت بهتر است به یک پزشک زیبایی مراجعه کرده و درباره این موضوع با او مشورت کنید تا بهترین روش برای شما تعیین شود.

 

پیکرتراشی صورت به چه عملی گفته می شود؟

چندین روش مختلف برای به دست آوردن یک چهره با شکل مثلثی با زوایای مشخص وجود دارد. برای این کار گاهی از روش لیپوماتیک استفاده می شود. همچنین روش‌های غیرجراحی نظیر هایفوتراپی، تزریق ژل به چانه و ایجاد زاویه فک، برای داشتن چهره ای زیبا انجام می شود. پیکرتراشی صورت یک روش پیچیده نیست و به صورت جراحی یا غیر جراحی قابل دسترسی است. مدت زمان مورد نیاز برای انجام پیکرتراشی صورت، حدودا دو تا سه ساعت است، اگرچه این زمان به توجه به تکنیک‌ها و مهارت‌های پزشک ممکن است متغیر باشد.

در صورتی که تصمیم به اجرای پیکرتراشی به صورت جراحی گرفته شود، ممکن است محل عمل بی‌حس شود تا فرآیند جراحی برای بیمار تحمل‌پذیر باشد. در مواردی که جراحی به صورت محدود و کوچک باشد، و شرایط سلامت عمومی فرد، اضطراب و سلامت قلب اجازه دهد، می‌توان از بی‌حسی موضعی بهره گرفت. اما در صورتی که فرآیند جراحی بزرگتر و مستلزم تعدادی جراحی وسیع تر باشد، به خصوص در افرادی که سن آن‌ها بالا است، بهتر است از بیهوشی عمومی استفاده شود.

پیکرتراشی صورت به چند روش انجام می گیرد؟

  • روش Vaser: یکی از روش های پیکرتراشی صورت، روش ویزر است که به عنوان یک روش کم‌تهاجمی و ایمن شناخته می‌شود. در این روش میزان برش خیلی کم بوده و نیاز به بخیه ندارد که منجر به کاهش آسیب‌ها، خونریزی و کبودی می‌شود. در مرحله اول، یک محلول نمکی با افزودن داروی بی‌حسی موضعی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. این کار به تجزیه سلول‌های چربی کمک میکند. سلول‌های چربی توسط امواج فراصوت تخریب شده و به حالت مایع در می آید. در نهایت، سلول‌های چربی تخریب شده از طریق یک سوزن کوچک به بیرون استخراج می‌شوند.
  • روش لیزر لیپولیز: از لیزر لیپولیز نیز برای پیکرتراشی و فرم‌دهی صورت استفاده می‌شود. در این روش، پزشک ابتدا نواحی مورد نیاز برای عمل را تعیین می‌کند و سپس بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. سپس، برش‌های کوچکی برای قرار دادن لوله‌های مکنده در نواحی مشخص شده بر روی صورت ایجاد می‌شود. دستگاه لیزر برای ذوب سلول‌های چربی در این نواحی به کار می‌رود و بعد از ذوب شدن، سلول‌های چربی از بدن خارج می‌شوند. این روش باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود و به پیشگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. در پایان، برش‌های ایجاد شده با کمک لیزر بسته می‌شوند. استفاده از این لیزر منجر به بهبود پوست صورت و کاهش افتادگی پوست بیمار می‌شود.
  • روش اولترازد: روش دیگری که برای پیکرتراشی صورت توصیه می‌شود، اولترازد بوده که دارای دقت بسیار بالایی است. این دستگاه از فناوری نسل چهارم اولتراسوند بهره می‌برد و توانایی بسیار بالایی در برطرف کردن چربی‌های نازک زیر پوست دارد. در این روش، از انرژی امواج فراصوتی استفاده می‌شود که از طریق حرکت ارتعاشی کانول به وجود می‌آید. در این روش بدون آسیب به بافت‌های اطراف، چربی‌های اضافی را امولسیون می‌کند. با لیزر، اولترازد به سلول‌های چربی اجازه می‌دهد که از طریق امولسیون تخریب شوند، در حالی که لیزر ابتدا چربی را گرم می‌کند و سپس از طریق مکنده تخلیه می‌کند، که ممکن است باعث تغییر در بافت صورت شود. به دلیل فناوری و دقت بالای اولترازد، هزینه پیکرتراشی صورت بیشتر از سایر روش ها است.

 

مزایای پیکرتراشی صورت چیست؟

این روش دارای مزایایی است که عبارتند از:

  • دوران نقاهت در این روش نسبت به سایر روش‌ها کوتاهتر است.
  • در این روش فقط سلول های چربی مورد هدف قرار می گیرد.
  • در این روش از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌شود و با بی‌حسی موضعی می‌توان این کار را انجام داد.
  • با استفاده از این روش فرم صورت شما جوان تر و زیباتر خواهد شد.
  • میزان برش‌ها در این روش کمتر است و به همین علت، خطر ابتلا به عفونت نسبت به روش‌های تهاجمی دیگر کمتر است.
  • هنگام پیکرتراشی سوراخ‌های خیلی ریزی بر روی پوست ایجاد می شود که به زودی بهبود خواهد یافت و بیمار زودتر به فعالیت‌های روزمره‌ی خود بازمی‌گردد.
  • سلول‌های چربی به طور کامل از بین می‌روند و در صورتی که اگر بعد از عمل سبک زندگی سالمی داشته باشید برای همیشه صورتی لاغر و خوش‌فرم خواهید داشت.

 

چه کسانی می توانند از پیکرتراشی صورت بهره ببرند ؟

در حالت کلی ممنوعیت خاصی برای انجام این روش وجود ندارد و افرادی که سالم هستند میتوانند این عمل را انجام دهند. افرادی که به دلایل وراثتی یا افزایش وزن دارای چربی گردن و یا غبغب هستند و با انجام ورزش به نتیجه مورد نظر دست نیافته باشند، می توانند از پیکرتراشی صورت استفاده کنند. همچنین کسانی که دارای صورت لاغر و کشیده بوده و در صدد داشتن صورتی گردتر و خوش فرم تر هستند، انجام پیکرتراشی صورت برای آن ها مناسب است. برای انجام این روش، سن اهمیت چندانی ندارد، مسئله مهم در این روش، داشتن پوست دارای خاصیت ارتجاعی مناسب است. اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی مناسب داشته باشد، می توانید از پیکرتراشی صورت و گردن استفاده کنید.

 

عوارض پیکرتراشی صورت چیست؟

این روش مانند سایر روش های جراحی دارای عوارضی است که گذرا و موقتی هستند. عوارض پیکرتراشی صورت عبارتند از:

  • افزایش دمای بدن: هنگام تزریق چربی به صورت یا کاهش چربی از طریق پیکرتراشی صورت، التهاب ایجاد می شود که این التهاب موجب افزایش دمای بدن خواهد شد و پزشک جهت کاهش این التهاب داروهایی تجویز می کند.
  • ایجاد کبودی: پس از انجام پیکرتراشی صورت، درد خفیف، تورم و کبودی در ناحیه پوست ایجاد خواهد شد که بعد از چند روز از بین خواهد رفت.
  • بروز عفونت: در موارد نادر هنگام ساکشن چربی صورت، ممکن است در محل سوراخ های ساکشن، عفونت ایجاد شود که با مصرف داروهای تجویز شده توسط دکتر بهبود می یابد.
  • ایجاد درد: به دلیل حرکت لوله کانولا بر روی پوست، ممکن است پس از اتمام پیکرتراشی صورت دچار سوزش پوست شوید که بعد از چند روز برطرف خواهد شد.
  • عدم تقارن: در برخی موارد ممکن است فرد پس از پیکرتراشی صورت متوجه عدم تقارن صورت خود شود که در این مواقع انجام عمل مجدد توصیه می شود.
  • تجمع خون و ترشحات زیر پوست پس از جراحی: این عارضه بعد از هر عملی رخ می دهد که پس از چند روز از بین خواهد رفت.

 

بعد از پیکرتراشی صورت، مراقبت‌های صحیح و منظم از اهمیت بالایی برخوردارند. برای آشنایی با راهنمایی کامل درباره مراقبت‌های پس از پیکرتراشی صورت  و حفظ نتایج بهتر، بهتر است مقاله مربوطه را در سایت دکتر ایزدپناه مطالعه کنید.

چه اقداماتی بعد از پیکرتراشی صورت انجام دهیم؟

پیکرتراشی صورت به منظور کاهش چربی از صورت و فرم دهی آن انجام می شود و کنترل شرایط و انجام مراقبت‌های پس از عمل بسیار مهم است. به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. پیگیری داروها: همیشه داروها و مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک را به دقت مصرف کنید تا بهبودی سریع را تجربه کنید. در صورت هرگونه علائم یا مشکلات غیرمعمول، به پزشک خود مراجعه کنید.
  2. کنترل رژیم غذایی: رژیم غذایی خود را با دقت کنترل کنید و از مصرف غذاهای چرب و سنگین پرهیز کنید. رژیم غذایی سالم و منظم به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را کنترل کنید.
  3. فعالیت بدنی: ورزش و فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. فعالیت‌های بدنی به سوزاندن چربی‌های انباشته شده در بدن کمک می‌کنند و وزن شما را در حالت ایده‌آل نگه می‌دارند.
  4. الکل و سیگار: از مصرف الکل و سیگار پرهیز کنید تا به سلامتی عمومی خود رسیدگی کنید و زندگی سالم‌تری را تجربه کنید.

پیگیری دقیق راهنمایی‌ها و توصیه‌های پزشک و رعایت آنها به طور صحیح به بهبودی و حفظ نتایج بهتر کمک می‌کند.

 

نتیجه گیری

یکی از روش‌های محبوب برای دستیابی به این شکل چهره، به عنوان پیکر تراشی صورت شناخته می‌شود. پیکر تراشی صورت از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند. هنگام تزریق چربی به صورت یا کاهش چربی از طریق پیکرتراشی صورت، التهاب ایجاد می شود که این التهاب موجب افزایش دمای بدن خواهد شد و پزشک جهت کاهش این التهاب داروهایی تجویز می کند. پس از انجام پیکرتراشی صورت، درد خفیف، تورم و کبودی در ناحیه پوست ایجاد خواهد شد که بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی  https://drkambizizadpanah.net/ مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.