خبرگزاری اصفهان 15 شیوع سرطان با ریزگردهای صنایع/پالایشگاه در تامین سوخت یورو ۵ کوتاهی کرده است - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، احمد شریعتی امروز _یکشنبه یازدهم دی_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تلاش شورای اسلامی شهر برای رفع مشکل آب و آلودگی هوا نسبت به دوره‌های قبل جدی است، اظهار کرد: معاینه فنی در شهر به صورت ضعیف انجام می‌شود و پایگاه‌های انجام معاینه فنی کافی نیست، در این راستا باید در گوشه و کنار شهر پایگاه‌های معاینه فنی سنگین ایجاد شود، زیرا اصفهان مرکز تردد خودروهای سنگین است.

وی ادامه داد: در مشهد فروش موتورسیکلت برقی همراه با تسهیلات انجام شده است که این اقدام می‌تواند در اصفهان نیز اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروگاه اصفهان بخشی از برق استان‌های دیگر را تأمین می‌کند، افزود: تولید انرژی در نیروگاه اصفهان برای دیگر مناطق انجام می‌شود، اما عوارض آن برای مردم اصفهان است. منبع آلودگی این تولیدات در اصفهان است اما فرادهی انرژی آن برای دیگر استان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه نیز باید سوخت یورو ۵ را برای حمل‌ونقل اصفهان تأمین کند، اما کوتاهی کرده است و در خصوص ترک فعل‌ها باید پاسخگو باشد.

شریعتی اظهار کرد: تا چه زمانی نخاله‌های ساختمانی در گردنه زینل باید روی هم انباشته شود و با گردش باد، ریزگردها وارد شهر شود؟ این جایگاه نیز باید جابه‌جا شود تا نخاله‌های ساختمانی در محلی چسبیده به شهر تخلیه نشود.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در حوزه سرطان گفت: ریزگردها در اصفهان از جمله دلایل شیوع این بیماری است، همچنین کارخانه قند، فولاد و ذوب‌آهن آلودگی‌هایی دارد که مردم اصفهان از آن آسیب می‌بینند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تالاب گاوخونی آسیب‌هایی برای مردم ورزنه، شهر اصفهان و مناطق اطراف دارد که باید برای رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 1 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها