خبرگزاری اصفهان 15 شهرک پسماندهای صنعتی و ویژه در کاشان تاسیس می شود - اصفهان 15

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات مردم شهر ابوزیدآباد و به خصوص روستای فخره که برخی اعتراضات را هم به همراه داشته است در مورد چاله زباله بوده است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با صندوق ملی محیط زیست قرار شد در سال ۱۴۰۰ تسهیلاتی به شرکت مستقر داده شود تا دفن از نظر بهداشتی و محیط زیستی با شرایط مساعدتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد تفاهم نامه‌ای مشترک فی مابین صندوق ملی محیط زیست و دانشگاه کاشان منعقد شود، ابراز داشت: از جمله مفاد تفاهم نامه مذکور این است که کاشان را به عنوان شهر پایلوت برای کسب و کارهای محیط زیستی مورد مطالعه قرار دهد.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه پروژه‌های محیط زیستی بر اساس موضوعات تعریف شده مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم، تأسیس شهرک پسماندها صنعتی و ویژه در کاشان است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳۰ مجموعه، زباله‌های مختلف را در کاشان جمع آوری و تفکیک می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام این واحدها بعد از تأسیس در این شهرک مستقر می‌شوند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه این شهرک با همکاری صندوق ملی محیط زیست تأسیس می‌شود، گفت: کارگاه‌های مستقر در این شهرک در راستای توسعه کسب و کارهای محیط زیستی و با ضوابط مشخص شده اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این شهرک در منطقه‌ای بین کاشان و قم تأسیس می‌شود و امیدواریم با راه اندازی آن بحث جمع آوری و تفکیک پسماندها با ساماندهی بهتری انجام شود.

کد خبر ۵۱۷۳۳۹۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 565 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.