خبرگزاری اصفهان 15 شهردار اصفهان: ظرفیت جدیدی به حمل‌ونقل عمومی نصف‌جهان افزوده شد/ حرکت به سمت شهر هوشمند - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، علی قاسم‌زاده امروز _پنجشنبه سی‌ام شهریورماه_ در نوزدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان»، با محوریت آغاز به‌کار ستاد مهر شهرداری اصفهان و بهره‌برداری از ناوگان و تجهیزات جدید حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: امروز به بهانه آغاز مهرماه به همراه پلیس راهور و آموزش و پرورش دور هم جمع شدیم تا فعالیت ستاد مهر به صورت رسمی آغاز شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی به حمل‌ونقل عمومی شهر افزوده شده است، افزود: برای نخستین‌بار در اصفهان از «ون» استفاده می‌کنیم، البته در گذشته نه چندان دور از مینی‌بوس نیز استفاده می‌شد، اما در حال حاضر برای نخستین بار ویژه بعضی محلات از ون به عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی بهره می‌بریم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در برخی از محلات، شهروندان برای اینکه به اولین ایستگاه اتوبوس برسند، مسافت زیادی را باید طی کنند، با ورود ون‌ها و پیوستن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مشکل مردم در محلات و شهرک‌های اطراف اصفهان، رفع خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه‌ها در مراسم آغاز به کار ستاد مهر گفت: راه‌اندازی این سامانه‌ها، مدیریت شهری را گام به گام به سمت شهر هوشمند پیش می‌برد؛ آخرین و جدیدترین سامانه «سفیر مهر» است، با توجه به اینکه هفته‌های آخر شهریور و اوایل مهرماه، خانواده‌ها دغدغه سرویس مدارس داشتند، به طوری که رفت و آمد بین آموزش و پرورش، مدرسه و شرکت، کار را برای خانواده‌ها سخت می‌کرد.

قاسم‌زاده ادامه داد: در این راستا سامانه سفیر مهر، کار را برای مردم راحت کرده است، به نحوی که آن‌ها حتی می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود، از طریق یک لب تاپ یا کامپیوتر وارد این سامانه شوند و سرویس مدرسه فرزند خود را انتخاب کنند و با خیال راحت اول مهر منتظر سرویس مدرسه باشند.

تلاش کردیم برای مهرماه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال باشد در این راستا تعدادی دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده است که امیدواریم کارخانه‌های طرف قرارداد شهرداری اصفهان به موقع اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

وی با بیان اینکه این دو ظرفیت به شهروندان اصفهان هدیه شد، گفت: همواره به مسئولان و متولیان امر حمل‌ونقل عمومی شهر تاکید شده است، یک شهروند، تحول در حمل‌ونقل را باید در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس تجربه کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سرفاصله مترو حدود ۹ تا ۱۱ دقیقه است، که اگر واگن‌هایی که خریداری شده به موقع تحویل داده شود، به ناوگان مترو اضافه خواهد شد از این پیش‌بینی می‌کنیم این سر فاصله در بلندمدت به زیر پنج دقیقه کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تدابیری باید اندیشیده شود تا سرفاصله حرکت ناوگان اتوبوسرانی شهر به پنج تا هشت دقیقه برسد، البته اکنون سرفصل زمانی برخی خطوط مثل خطوط تندرو حدود دو الی سه دقیقه است و مردم از این موضوع راضی هستند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که اگر ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار خدمت وارد شود، سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها به پنج تا هشت دقیقه برسد، اضافه کرد: تلاش کردیم برای مهرماه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال باشد در این راستا تعدادی دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده است که امیدواریم کارخانه‌های طرف قرارداد شهرداری اصفهان به موقع اتوبوس‌ها را تحویل دهند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد که سال ۱۴۰۳ شاهد یک سرفاصله زمانی حدود پنج تا هشت دقیقه در ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس شهری باشیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 21 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها