خبرگزاری اصفهان 15 شاخص کیفی هوای اصفهان بر مدار زرد قرار گرفت - اصفهان 15

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز دوشنبه – شانزدهم فروردین – با میانگین ۶۹ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.

وی ادامه داد: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ساعتی ۷۵ همچنان وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان به تشریح وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی این کلانشهر پرداخت و گفت: میانگین کیفی هوا در میدان احمدآباد و خیابان رهنان با شاخص ۶۷، خیابان استانداری با شاخص ۹۱، خیابان پروین با شاخص ۶۹، خیابان باهنر با شاخص ۸۰، خیابان رودکی با شاخص ۷۸، میدان فیض با شاخص ۷۳ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۹۳ در وضعیت سالم گزارش می‌شود.

مزارع با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با میانگین ۱۰۲ و کردآباد با میانگین ۱۴۸ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد، ادامه داد: امروز هوای شهر مبارکه نیز با میانگین ۵۸ در وضعیت قابل قبول (سالم) است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر ۵۱۸۱۵۰۰

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 494 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها