خبرگزاری اصفهان 15 زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد+جزئیات - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، هفته گذشته هیئت وزیران مبلغ و شرایط پرداخت عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان را اعلام کرد. حالا گفته شده که عیدی بازنشستگان در هفته جاری واریز می‌شود؛ عیدی که مبلغ آن تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

قرار بود مبلغ پایه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و به این مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به‌عنوان حق عائله‌مندی و فرزند واریز شود تا عیدی افراد متأهل و دارای فرزند به بالای دو میلیون تومان برسد.

اما حالا پیگیری‌ها از سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد عیدی بازنشستگان آب رفته است؛ چراکه تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغیه ارسال شده و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

یعنی در حالی که عیدی کارمندان دولت تا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد، عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه متأهل باشند، چه مجرد، فرزند داشته باشند یا نه، همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ مگر اینکه نظر دولت در این باره عوض و حق عائله‌مندی هم به این عدد اضافه شود.

اما اگر چنین نشود، مبلغ عیدی بازنشستگان تنها ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سال ۹۹ بیشتر شده‌است. افزایش اندکی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

این مسئله در حالی است که معاون اول رئیس‌جمهور هم هفته گذشته اعلام کرد که علاوه بر مبلغ عیدی کلی، ۵۵۰ هزار تومان هم به عنوان حق عائله‌مندی همسر و یک فرزند اضافه شود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان

اوایل هفته قبل سازمان تأمین اجتماعی برای واریز عیدی بازنشستگان اعلام آمادگی کرد و گفت منتظر مصوبه هیئت وزیران است. این مصوبه اواخر هفته پیش تصویب و توسط معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد؛ اما هنوز این سازمان زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان را اعلام نکرده است.

اما برخی رسانه‌ها در گزارشی اعلام کرده که عیدی بازنشستگان تا آخر هفته جاری واریز می‌شود؛ یعنی در بازه زمانی اول تا پنجم اسفندماه. پیگیری‌های جدید هم حاکی از این است که بخشنامه واریز عیدی به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و در حال حاضر این سازمان می‌تواند عیدی بازنشستگان را واریز کند.

درخصوص بازنشستگان لشگری و کشوری و شاغلان نیز باید گفت عیدی کارمندان دولت همه ساله همراه با حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که عیدی کارمندان دولت در هفته پیش رو و همزمان با واریز حقوق بهمن‌ماه به حساب آن‌ها واریز شود.

منبع: تجارت نیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 479 views بار دسته بندی : جامعه تاريخ : 23 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.