خبرگزاری اصفهان 15 روند فعالیت‌ها و وصول بودجه در مناطق شهرداری اصفهان باید پیگیری شود - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، احمد شریعتی امروز _یکشنبه یکم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: عاشورا قرارگاه عشق و پناهگاه عاشقان است؛ عاشورا تکلیف و عاشورایی شدن عمل به تکلیف است، عاشورا از جاذبه‌ها دل کندن و به جذبه دوست رسیدن است و هیچ نقطه‌ای از هستی نیست که از شعر و شعور عاشورایی خالی باشد.

وی با تشکر از مردم اصفهان برای برپایی مراسم عزاداری در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر گفت: روز گذشته مراسم تشییع و تدفین «آیت‌الله حسن صانعی» یاور امام و رهبری برگزار شد که درگذشت ایشان را به اهالی جرقویه تسلیت عرض می‌کنم؛ رهبر انقلاب ایشان را مردی ثابت قدم و از قدیمی‌ترین اصحاب امام خواندند و از ایشان به عنوان شخصیتی بی تظاهر و خردمند نام بردند، وی با تشکیل بنیاد ۱۵ خرداد به مردم سراسر کشور خدمت کرد. او رازدار امام بود و این خصلت را تا آخرین لحظات عمر شریف خود نگه داشت و حتی حاضر نشد به خواص هم بگوید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: حدود یک چهارم از ۱۴۰۲ گذشته است، از این‌رو باید تحلیل شود که فعالیت‌های شورا و مدیریت شهری با تصویب بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومانی به چه صورت انجام شده، همچنین مشخص شود که روند رسیدن به آن چگونه بوده و چند درصد بودجه مناطق محقق شده است.

وی افزود: از شهردار درخواست می‌کنم که در این زمینه ارزیابی صورت گیرد و ملاحظه‌کاری کنار گذاشته شود و اگر مدیری کوتاهی یا کم کاری داشته است، با او با قاطعیت برخورد شود، زیرا مردم شاهد و ناظر فعالیت‌ها هستند و ما باید پاسخگوی آن‌ها باشیم.

زیرگذر میدان امام علی (ع) اوضاع مناسبی ندارد

شریعتی در خصوص روند پیگیری پرونده‌های مشمولان تبصره ۶ گفت: یادآوری می‌کنم که با روند آغاز شده با توجه به تأکیدات همه اعضای شورای اسلامی شهر و تشکیل کارگروه‌ها باید بررسی‌ها انجام و مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

وی ادامه داد: یک سال از مطرح شدن موضوع طبقه مازاد گذشت، از افرادی پول گرفته و توافق انجام شده است اما اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری پاسخی نمی‌دهند و در این میان مدیریت شهری سپر بلا شده است؛ به این ترتیب تکلیف مردم در ساخت‌وساز مشخص نیست، لذا تکلیف باید مشخص شود و فرافکنی نباید صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بحران فرونشست زمین در اصفهان گفت: روز گذشته در جلسه مشترک با کمیسیون‌های آب و عمران مسائلی در این خصوص مطرح شد و استاندار اصفهان نیز به تازگی در جلسه‌ای در دانشگاه، بر چالش‌های فرونشست اصفهان تاکید کرد اما هنوز راه حل‌ها دنبال نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی کنیم که ریشه فرونشست از کجاست؟ گفت: خشکی زاینده‌رود از مشکلات شهر اصفهان است، نمایندگان نیز موضوع فرونشست را مطرح می‌کنند، اما باید پرسید چرا کم‌کاری و بی‌توجهی به مشکلات این شهر شهیدپرور صورت می‌گیرد؛ آیا حق مردم اصفهان این است که هیچ بودجه دولتی برای رفع مشکلات آن‌ها در نظر گرفته نشود؟

شریعتی اظهار کرد: طرح‌هایی مانند تونل سوم و بهشت‌آباد، با نظرهای غیرکارشناسی متوقف شده، در حالی که دروازه‌های اصفهان به روی مهاجران باز است اما مسئولان به فکر این استان نیستند.

وی در خصوص فراموشی پیوست عمرانی در پروژه‌ها گفت: میدان امام علی (ع) چند سال پیش ساخته شد اما زیرگذر این میدان اوضاع مناسبی ندارد. به خاطر بوی دود به اندازه دو دقیقه نیز برای حضور در این زیرگذر تاب آوری وجود ندارد در حالی که برخی آمده‌اند و فروشگاه آنجا افتتاح کرده‌اند که به این موضوع باید رسیدگی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 23 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.