خبرگزاری اصفهان 15 روند رو به رشد نمایشگاه جامع مدیریت شهری/ رسانه بازوی تحقق شهر هوشمند و پایدار است - اصفهان 15

علی صالحی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این نمایشگاه این است که بتوانیم به‌روزترین دستاوردهای حوزه مدیریت شهری را کنار هم قرار دهیم و شرکت‌هایی که فرصت دیده شدن ندارند را اینجا آورده و در کنار هم با استفاده تجارب یکدیگر مجموعه خدماتی که کمتر به شهروندان ارائه شود را ارتقا دهیم.

وی افزود: مجموعه خدمات مدیریت شهری دلیل پیچیدگی، لایه‌ها و مأموریت‌های متناسب با اقلیم، موقعیت جغرافیایی و شرایط شهرها مشخص می‌شود و گاهی ابداعات، راهکارها و راه حل‌های جدیدی به‌وجود می‌آید که شهرها، نمی‌توانند به‌غیر از آن را استفاده کنند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه امسال رشد خوبی داشته است اما باید تلاش کنیم متقاضی و ارائه دهنده محصول را بیشتر به یکدیگر متصل کنیم، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه جامع مدیریت شهری مخاطب تخصصی در حوزه‌های شهری دارد، اگر بتوانیم این بخش‌ها را بیشتر نزدیک کنیم و محصولات ارائه شده کاربردی و متناسب با نیاز روز باشد، مأموریت نمایشگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند نمایشگاه جامع مدیریت شهری رو به رشد است، تصریح کرد: معتقدم این موارد را باید برای دوره‌های بعدی مد نظر داشته باشیم تا ارتقای خدمات به شهروندان اتفاق بیفتد.

صالحی اضافه کرد: مدیریت شهری محصولات و خدماتی داشته است که در گذشته به‌صورت وارداتی تأمین می‌شد که شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین آن باید تلاش کنند؛ همچنین محصولات داریم که باید بهینه‌سازی شود تا با راندمان و تأثیرگذاری بهتری به شهروندان ارائه شود.

مجموعه‌هایی همچون خبرگزاری اصفهان ۱۵ که در کنار مدیریت شهری است، از نظر آینده فناوری، ادبیات محتوایی و توسعه فناوری ارتباطات می‌تواند در کنار شهرداری‌ها ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: مهم‌تر از دو مورد، مسائل جدیدی در بخش مکانیزه و برای پاسخگویی به نیازها داریم که اگر نگاه مدیریت شهری، شهر هوشمند، پایدار، دارای بافت منظم شهری، مصرف‌کننده درست منابع، دسترسی درست خدماتی و شرایط مناسب شهروندان برای زندگی است، مهم‌ترین محل بروز و ظهور فعالیت دانش‌بنیان‌ها در همین بخش‌ها و خدمات شهری است تا آن‌ها به سمت آینده‌پژوهی در رابطه با مسائل شهر بروند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌عنوان مثال اگر قرار است در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پروژه‌های جدید ایجاد کنیم، باید متناسب با افق مدیریت شهری و به‌واسطه دستاوردهای دانش‌بنیان باشد.

وی اضافه کرد: فاکتورهایی همچون قابلیت اجرایی، مالی، اقتصادی و به‌صرفه بودن در نظر گرفته می‌شود که معتقدم باید پیوست دانش و فناوری و نگاه دانش‌بنیان نیز مد نظر باشد تا با افق شهر پایدار و هوشمند، برای سیاست‌های کلان و تصمیم‌گیری‌های بیش از پنج ساله موضوع دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد.

صالحی گفت: شهر یک موجود زنده است که نیاز به ارتباط گرفتن، گفت‌وگو و تعامل دارد و با توجه به اینکه مهم‌ترین ابزار امروزی هوش مصنوعی است، به یکی از محورهای تأثیرگذار تبدیل می‌شود و رسانه و فضای مجازی به‌عنوان ابزارهای ارتباطی، تحلیل و انتقال پیام، حتی مدیریت افکار نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیران شهری باید به موضوع رسانه به‌عنوان یک بازوی اساسی برای نقش‌آفرینی و ارتباط در پیکره این موجود زنده استفاده کنند، تاکید کرد: مجموعه‌هایی همچون خبرگزاری اصفهان ۱۵ که در کنار مدیریت شهری است، از نظر آینده فناوری، ادبیات محتوایی و توسعه فناوری ارتباطات می‌تواند در کنار شهرداری‌ها ایفای نقش کند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با توجه به نقش رسانه در سبد مصرفی شهروندان و نقش و تأثیر مدیریت شهری در زندگی شهروندان، رسانه عرصه فراگیر برقراری تعامل بین شهروندان و مجموعه‌های خدمات‌رسان است، بنابراین ارتباط با آن‌ها باید تقویت شود.

وی ادامه داد: از رسانه‌هایی که به‌صورت تخصصی در مقیاس محلی و با محتوای شهری در حال تولید محتوا هستند یا پیام شهروندان را به متولیان منتقل می‌کنند، به‌عنوان یکی از بازوهای تحقق شهر هوشمند و پایدار باید استفاده کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 3 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها