خبرگزاری اصفهان 15 روزانه ۸۰۰ تن نخاله ساختمانی در اصفهان بازیافت می‌شود - اصفهان 15

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به طرح ارزیابی چرخه حیات پسماندهای ساختمانی اظهار کرد: این طرح باهدف بررسی تبعات زیست‌محیطی بازیافت پسماندهای ساختمانی تا قبل از ورود به احداث کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید یک پروژه مطالعاتی و ارزیابی دقیق روی پروژه احداث کارخانه بازیافت پسماند ساختمانی انجام می‌شد و نیاز بود یک طرح پژوهشی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا دانشگاه‌های فعال در این زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تبعات زیست‌محیطی و ابعاد اقتصادی این پروژه باید بررسی شود، تصریح کرد: روزانه حدود چهار هزار تن پسماند ساختمانی در این کلان‌شهر تولید می‌شود، البته گاهی این مقدار با منابع غیررسمی که در چرخه توزیع نیست، به شش هزار تن پسماند نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: حدود سه‌هزار تن از پسماندها به سایت دفن پسماندهای ساختمانی در گردنه زینل انتقال پیدا می‌کند.

ساکتی خاطرنشان کرد: جنس شن و ماسه و بعضی از مصالح ساختمانی منجر می‌شود که بتوانیم در خطوط بازیافت پسماندهای ساختمانی بعضی از آن‌ها را به چرخه استفاده مجدد بازگردانیم و از دفن آن‌ها که مشکلات زیست‌محیطی به‌همراه دارد، جلوگیری کنیم.

بر اساس اجرای طرح ارزیابی چرخه حیات می‌توانیم برای پسماندهای ساختمانی تبعات مثبت و منفی، مزیت‌ها و معایب اجرای این طرح را در نظر بگیریم و به نوعی طرح توجیهی این پروژه را انجام دهیم.

وی با اشاره به کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی گفت: استفاده از پسماندهای ساختمانی انباشته شده برای تولید سنگدانه‌های بازیافتی در دستور کار قرار دارد و این طرح با ارزیابی آثار زیست‌محیطی نخاله‌های ساختمانی که بدون پردازش شدن، برای محیط آلودگی به همراه دارد، جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: بر اساس اجرای طرح ارزیابی چرخه حیات می‌توانیم برای پسماندهای ساختمانی تبعات مثبت و منفی، مزیت‌ها و معایب اجرای این طرح را در نظر بگیریم و به نوعی طرح توجیهی این پروژه را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌سال با پیمانکارهای مختلف اصفهان برای مشارکت و همکاری رایزنی شده است، ادامه داد: فراخوان شناسایی پیمانکار صورت گرفته است و تا یک ماه آینده به عقد قرارداد در حوزه بازیافت پسماند ساختمان دست پیدا می‌کنیم.

ساکتی گفت: بر اساس این قرارداد می‌توان روزانه حدود ۸۰۰ تن از نخاله‌های ساختمانی را بازیافت کرد و بخشی از آن را در چرخه بازاستفاده قرار داد.

وی با اشاره به طرح ارزیابی چرخه حیات برای پسماندهای ساختمانی افزود: پیش‌نویس‌های مختلف طرح‌های دانشگاه‌های متعدد بررسی و در نهایت پیش‌نویس طرحی از سوی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد که در مرحله عقد قرارداد با این دانشگاه هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 2 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها