خبرگزاری اصفهان 15 رصدخانه ملی ایران در ابتدای سال جاری نورگیری و تکمیل می شود - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، علی اکبر مرتضایی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کاشان در سال ۹۹ انتخاب این شهرستان به عنوان پایتخت ملی نهج البلاغه بود، اظهار داشت: به پیشنهاد نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان در حال پیگیری برای نامگذاری یک روز به عنوان بزرگداشت مقام محتشم کاشانی برای پاسداشت شاعران آئینی هستیم.

وی یکی از مهمترین تحولات شهرستان کاشان در سال ۱۳۹۹ را در حوزه‌های مختلف راهسازی در سطح شهرستان کاشان دانست و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت خیران در شهرستان کاشان در حوزه‌های مختلف راهسازی، مسکن و مدرسه سازی بسیار مشهود بوده است به طوری که ۷۵ درصد مدرسه‌ها در شهرستان کاشان توسط خیران ساخته شده است.

فرماندار ویژه کاشان منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه، اقدام ملی مسکن و غیره را از جمله مهمترین پروژه‌ها و اقدامات در سال جاری دانست و تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و منطقه با عملکرد مناسب دستگاه‌های مربوطه کاشان، رتبه نخست اعطای تسهیلات کرونایی و همچنین تسهیلات کم بهره به متقاضیان را در سطح کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت بیان داشت: تقدیر سازمان یونسکو از برگزاری مطلوب و شایسته این طرح در کاشان نشان از حسن اجرا و تأثیرگذاری دارد.

مرتضایی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری افزود: در انتخابات قبلی کمیته فناوری اطلاعات، فرمانداری ویژه کاشان رتبه نخست در بهره وری و کارکرد مفید را در سطح کشور کسب کرد.

وی با اشاره به تکمیل پروژه ملی رصدخانه ملی ایران در شهرستان کاشان گفت: رصدخانه ملی ایران بزرگترین پروژه علم محور کشور است که قرار است طی ماه‌های آینده نورگیری شده و برای استفاده محققان و دانشمندان علم نجوم در دسترس قرار گیرد.

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۳۰۰ شغل در سطح شهرستان کاشان ایجاد شد، تاکید کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شده بودند ولی با اقدامات مؤثر دستگاه‌های مربوطه به خصوص پیگیری‌های کمیته رفع موانع تشکیل شده در فرمانداری ویژه کاشان تولید مشکلات مربوط به این واحدها تا حد زیادی مرتفع شد.

کد خبر ۵۱۷۵۷۳۵

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 578 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.