خبرگزاری اصفهان 15 ثبات در قوانین برای تولید یک امر لازم است - اصفهان 15

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به زمینه اجرایی تحقق شعار سال اظهار داشت: اگر دولت عمل گرا و اهل اقدام به روی کار بیاید قطعاً این شعار عملیاتی خواهد شد البته این دولت تدبیر و امید هم در این مدت باقی مانده اگر بخواهد می‌تواند اقداماتی را برای آن انجام دهد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های کشور قابل تأمل است اما باید جهت‌گیری‌های مهم منابع مالی در راستای تولید قرار گیرد و همچنین با نظارت صحیح، عمل به قانون و برقراری ضمانت اجرایی، موانع مسیر تولید برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخی از مقررات محیط زیست و یا تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و … مانع تولید کشور هستند و باید به آنها رسیدگی و در جهت رفع آنها تلاش کرد.

لازمه ثبات در قوانین برای تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه ثبات در قوانین یک امر لازم است، افزود: افرادی که در تولید فعالیت دارند باید اطمینان خاطر از ثبات در کشور بدون تغییرات ناگهانی داشته باشند و از سویی دیگر تأمین منابع مالی و ساماندهی سرمایه‌های سرگردان در این راستا صورت گیرد.

حاجی‌دلیگانی ترغیب و تشویق جذب سرمایه‌ها، کاستن سرمایه‌گذاری در زمینه‌های غیر مولد، کاهش سود بانکی و سفته‌بازی، کاهش درآمد دلالی و واسطه‌گرایی، فشار بر تولیدکنندگان را از جمله راه‌های ساماندهی سرمایه‌های سرگردان برشمرد و گفت: باید تسهیلات ویژه‌ای برای تولیدکنندگان در نظر گرفت که برای نمونه مالیات و بیمه آنها مانع مسیرشان نشود.

رفع بروکراسی با مشخص شدن زمانبندی

وی راه حل رفع بروکراسی کشور را به عنوان یکی از موانع تولید، زمان‌بندی صحیح دانست و ادامه داد: برای استعلام و کارهای اداری باید زمان مشخص شود و این امر در سال‌های اخیر در قانون لحاظ شده که طی چه مدتی باید کارهای اداری پیگیری شود و عدم انجام آنها در زمان مشخص خلاف قانون است؛ البته این قانون باید در آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری و سازمانی نیز لحاظ و وارد شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای پشتیبانی از تولید مردم نیز باید به سمت کالاهای ایرانی گرایش پیدا کنند و تولیدکنندگان را کیفیت را فدای منفعت طلبی نکنند و از اینکه برخی از افراد به نام تولیدکننده تقلب در تولید داشته باشند و کم فروشی داشته باشند جلوگیری شود.

کد خبر ۵۱۷۳۷۹۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 486 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها