خبرگزاری اصفهان 15 تنها ۴۰ درصد کادر درمانی کاشان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند - اصفهان 15

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به رشد فزاینده ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در منطقه کاشان اظهار داشت: با وجود توصیه‌های مکرر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی سفرها، دید و بازدیدها و تجمع‌ها باعث شده است که وضعیت کرونایی منطقه کاشان مطلوب نباشد.

وی با بیان اینکه الگوهای کنونی همه از نظر ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در حال صعودی است، ابراز داشت: با شرایط کنونی طی روزها و هفته‌های آینده در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و محدودیت‌ها اعمال نشود شاهد اوضاع بحرانی‌تری خواهیم بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال از چهار هزار و ۹۵۴ مورد بازدید از مراکز و اماکن حساس شده است، تصریح کرد: از این مجموع ۷۴۷ مورد اخطار بهداشتی صادر، ۴۴ واحد به مراجع قضائی معرفی، شش هزار و ۱۳۲ کیلوگرم مواد غذایی معدوم، ۳۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده و ۱۴۶ مورد هم پیگیری شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۵۹ بازدید از اماکن بین راهی و ۱۴۹ بازدید از مراکز اقامتی بازدید به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: در این مدت توسط همکاران ما در بهداشت حرفه‌ای از ۱۸۱ بازدید و بازرسی از جایگاه‌های سوخت، ۷۵ بازدید از پایانه‌های مسافربری و یک هزار و ۲۰۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، ادارات و بانک‌ها انجام شده است. پ

صدور ۲۸۱ اخطاریه و پنج مورد معرفی متخلفان صنعتی به مراجع قضائی

دلاوری با اشاره به اینکه این بازدید و بازرسی‌ها منجر به صدور ۲۸۱ اخطاریه و پنج مورد معرفی متخلفین واحدهای صنعتی به مراجع قضائی شده است، بیان داشت: سه واحد صنعتی نیز طی این بازدیدها و بازرسی‌ها تعطیل و پلمب شد.

وی با بیان اینکه در دو هفته اول فروردین امسال دو هزار و ۸۱۶ مورد تست PCR انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۶۵ مورد یعنی معادل ۳۸ درصد تست‌ها کرونا مثبت بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در این مدت چهار هزار و ۴۲۱ تست سریع تشخیصی کرونا نیز در منطقه کاشان انجام شده است، گفت: از این مجموع ۴۲۲ تست معادل ۹.۵ درصد از تست‌ها کرونا مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گستره سنی بیماران مبتلا به کرونا در منطقه کاشان ۵۰ تا ۵۹ سال است، افزود: ۵۲ درصد از بیماران کرونایی بستری در منطقه کاشان در دو هفته اول نوروز را مردان و ۴۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

تزریق ۱۵۰۰ دوز واکسن کرونا در منطقه کاشان

دلاوری همچنین از تزریق یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در منطقه کاشان خبر داد و اظهار داشت: در این بین ۴۰ درصد کادر درمان و مقداری کمتر از کادر بهداشتی منطقه کاشان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند و بقیه روزها نیز به کهنسالان و بیماران خاص تزریق شده و یا در حال تزریق است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران خاص در منطقه کاشان از چهارشنبه هفته پیش آغاز شده است، ابراز داشت: به این منظور تیم‌هایی در بیمارستان متینی برای تزریق واکسن در دو نوبت صبح و بعد از ظهر مستقر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه واردات واکسن از خارج کشور به منطقه کاشان توسط بخش خصوصی بلامانع است، بیان داشت: با این وجود تزریق واکسن باید زیر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

کرونای انگلیسی نوع غالب در منطقه کاشان است

وی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی نوع غالب در منطقه کاشان است، بیان داشت: بزرگترین کانون شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان تجمعات است که برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا لازم است مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر از هرگونه شرکت در تجمعات و مهمانی‌ها به شدت پرهیز کنند.

کد خبر ۵۱۸۱۲۶۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 677 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها