خبرگزاری اصفهان 15 تعامل شهرداری و میراث برای احیای بافت تاریخی اصفهان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، رسول میرباقری امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در همایش تجلیل از سرمایه‌گذاران و احیاگران بافت و خانه‌های تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: احیای میراث فرهنگی و تاریخی کاری پسندیده از نظر دین، علم و عرف است؛ اگر فرد دینداری باشیم، باید به بافت تاریخی اهمیت دهیم و اگر از نظر علمی، اقتصادی و به‌روز هستیم، نباید نسبت به آن بی‌اهمیت باشیم، همچنین اگر از منظر عرف به آن بنگریم، همه جهان به میراث تاریخی و فرهنگی خود افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه از منظر آیات قرآن کریم و روایات مختلف از اهل‌بیت (ع) اهمیت دادن به میراث گذشتگان و اهتمام به حفظ تاریخ مشهود است، افزود: تاریخ و میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است، مبنای عملکرد ما در زمان حال و آینده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هنر اصفهان و بزرگان گذشته همواره موجب افتخار ما در برابر جهانیان بوده است، زیرا اگر امروز کسی به اصفهان سفر می‌کند، برای دیدن ساختمان‌های مرتفع، پل‌ها و معابر نیست، بلکه به‌منظور دیدن ابنیه‌های تاریخی و بناهای میراثی است که از گذشتگان به ارث رسیده است، بنابراین باید تلاش کنیم که در مقابل میراث گران‌بهای تاریخی خود تواضع و خشوع داشته باشیم و همواره به آن‌ها افتخار کنیم.

وی با اشاره به حضور شخص شهردار اصفهان در ۲۵ جلسه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری استان اصفهان به‌منظور رفع مشکلات و پیگیری معضلات احیای بافت‌های تاریخی و میراثی خاطرنشان کرد: امروز فرصت کم‌نظیری برای خدمت در این عرصه به‌دلیل حضور یک شهردار فرهنگ‌دوست و مدیرکل میراثی دغدغه‌مند فراهم شده است.

میرباقری اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ پروژه مرمتی در بافت تاریخی شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد که حاصل تعامل و ارتباط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان است؛ هر کجا مردم در عرصه‌ای ورود کرده‌اند، شاهد موفقیت روزافزون آن عرصه بوده‌ایم و هر کجا که سازمان‌ها و ادارات ورود داشتند، محکوم به شکست هستیم.

وی افزود: امروز دغدغه مردم اصفهان در احیای بافت تاریخی افتخاری بزرگ است و باید از فرصت‌های بی‌بدیل ایجادشده مانند اتاق بازرگانی در این عرصه بهره ببریم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حدود ۲۵ سال گذشته پنج هزار خانه تاریخی در استان اصفهان وجود داشت که در حال حاضر بسیاری از آنها از بین رفته است، بنابراین اگر امروز مجدانه در راه احیای بافت تاریخی و میراثی گام برنداریم، دیگر شاهد خانه‌های تاریخی نخواهیم بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 3 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.