خبرگزاری اصفهان 15 تصمیم دیرهنگام مسئولان برای اعمال محدودیت های سفر به کاشان - اصفهان 15

خبرنگار اصفهان ۱۵؛ گروه استان‌ها – با به صدا در آمد آژیر شیوع فزاینده ویروس کرونا و احتمال پیک بعدی در کاشان محدودیت‌هایی برای سفر و تردد در دو روز پایانی هفته جاری اعمال شد.

بعد از جلسه فوق العاده ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا بود که معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ از تعطیلی تمامی پارک‌ها، فضاهای سبز و تفرج گاه‌های شهرستان کاشان در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم بر مبنای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: هماهنگی لازم با نیروی انتظامی برای جلوگیری از تجمع افراد و خانواده‌ها در روز ۱۳ فروردین گرفته شده است.

محمدرضا قنبری افزود: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم نسبت به کنترل شرایط موجود اقدامات مؤثری انجام دهیم.

از سویی دیگر باز بودن اماکن تاریخی و گردشگری کاشان خود بهانه‌ای برای سفر گردشگران و مسافران به کاشان شده بود.

همین چند روز پیش بود که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مسافران و گردشگران باغ فین کاشان به روی گردشگران بسته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ از تعطیلی تمامی اماکن گردشگری و تاریخی کاشان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: این تصمیم به منظور جلوگیری از ایجاد تجمعات و اجتماعات برای عدم گسترش شیوع بیشتر ویروس کرونا اعمال می‌شود.

مهران سرمدیان افزود: این موضوع شامل تمامی اماکن توریستی کاشان شامل خانه‌های تاریخی، اماکن باستانی و تفریحی و طبیعی کاشان می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در بین مسئولین و مدیران تصمیم گیرنده در کاشان با توجه به اوضاع نامساعد کرونای این شهرستان احتمال افزایش سفرها در روز ۱۳ فروردین هست، در این زمینه هم اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کاشان در گفت و گو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اینکه خروج خودروهای بومی کاشان از محدوده شهری در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع است، اظهار داشت: تردد خودروهای غیر بومی نیز در سطح شهرستان کاشان در این روزها ممنوع و در صورت مشاهده تخلفات اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دو روز فقط افراد و خانواده‌های بومی می‌توانند به روستاهای اطراف کاشان سفر کنند، ابراز داشت: برخی از افراد و خانواده‌ها که در یک روستا منزل مسکونی نیز دارند، می‌توانند با ارائه مستندات به روستای هدف سفر کنند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی کاشان افزود: برپایی چادر و یا اقامت در فضاهای سبز روستاهای اطراف کاشان توسط افراد غیربومی در دو روز پایانی هفته جاری ممنوع است.

به گزارش مهر هر چند این محدودیت‌ها دیر اعمال شده است اما امیدواریم با این محدودیت‌ها حجم زیادی از سفرهای مردم در روز ۱۳ فروردین کاسته و مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

شایان ذکر است با اعمال برخی از تصمیمات پیش از نوروز در ارتباط با بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری کاشان، شاهد هجوم مسافران و گردشگران به این دیار و افزایش موارد ابتلاء و بستری، این سوال بین شهروندان کاشانی ایجاد شده است که چرا پیش از نوروز، برای مسافران و گردشگران محدودیت‌ها برداشته و حال برای مردم بومی کاشان و همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا این محدودیت‌ها در تردد و سفر اعمال می‌شود؟.

کارشناسان شبکه بهداشت و درمان معتقدند که اگر اماکن گردشگری و بناهای تاریخی کاشان تعطیل و مسافران و گردشگران از سفر به کاشان منع می‌شدند حال شاهد وضعیت رو به بحران کاشان از نظر شیوع ویروس کرونا نبودیم.

کد خبر ۵۱۷۸۷۵۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 628 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.