خبرگزاری اصفهان 15 تصمیمات جزیره‌ای و شهرستانی برای تنظیم بازار مرغ آسیب زاست - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مهرداد مرادمند صبح چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کاشان با اشاره به اینکه کاشان جز شهرستان‌های با عملکرد مطلوب در زمینه تهیه و توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ است، اظهار داشت: در زمینه اجرای دستورالعمل‌ها نیز دستگاه‌های مربوطه در کاشان به خوبی انجام وظیفه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طی ماه‌های گذشته صف‌های طولانی تشکیل شده برای خرید مرغ به التهابات موجود در این بازار دامن زده است، ابراز داشت: البته مشکلات در بازار مرغ پیش از این نیز وجود داشت که بخشی از آنها به تأمین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان بر می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه بحث بازارگاه و تأمین نهاده‌های دامی از تابستان سال گذشته آغاز و تا ماه‌ها بعد ادامه پیدا کرد، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع در بدترین زمان ممکن که همان بازار شب عید بود نتیجه خود را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیمات بهتری اتخاذ می‌شد به این مشکلات بر نمی‌خوردیم، خاطرنشان کرد: البته حجم مشکلات پیش آمده در استان اصفهان کمتر از دیگر استان‌های کشور بود ولی این موضوع یک مشکل کشوری بود.

تصمیمات جزیره‌ای و شهرستانی برای تنظیم بازار مرغ آسیب زاست

مرادمند با اشاره به اینکه برای بازار مرغ نباید تصمیمات به صورت جزیره‌ای و شهرستانی باشد، بیان داشت: اتخاذ تصمیمات در سطح استان و ملی باعث می‌شود که یک ثبات مشخصی در بازار مرغ داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی که کاشان بیش از اندازه مصرف منطقه خود مرغ تولید می‌کند پیشنهاد می‌شود بخش مازاد به دیگر مناطق استان و کشور ارسال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به استفاده از سیستم رهتاب برای توزیع مرغ گفت: این سامانه در استان اصفهان در سطح کشور به صورت آزمایشی انجام می‌شود که نتایج مطلوبی هم در پی داشته است.

مشکل کشتارگاه صنعتی کاشان هرچه زودتر برطرف و توسعه یابد

وی با بیان اینکه مشکل کشتارگاه صنعتی کاشان بین جهاد کشاورزی و صمت هرچه زودتر برطرف و توسعه یابد، گفت: برخی از مشکلات قانونی برای این موضوع وجود دارد که امیدواریم با مساعدت‌های موجود به زودی این مشکلات برطرف شود.

مرادمند تاکید کرد: حمایت از تولیدکننده‌های مرغ ضروری است چراکه آنها باید دلگرم باشند تا نسبت به جوجه ریزی اقدام کنند.

کد خبر ۵۱۸۲۴۶۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 383 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 7 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها