خبرگزاری اصفهان 15 تزریق ۱۰هزار دُز واکسن کرونای هندی،روسی وچینی دراصفهان از روزشنبه - اصفهان 15

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۱۱ هزار دُز واکسن کرونا در استان اصفهان به جز منطقه کاشان به گروه‌های هدف تزریق شد، اظهار داشت: کادر درمان و ساکنان خانه‌های سالمندان در استان اصفهان در سال گذشته واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه برای واکسینه کامل کادر درمان استان اصفهان به ۲۰ هزار دُز واکسن نیاز است، ابراز داشت: فاز چهارم واکسیناسیون این بیماری از روز شنبه هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود.

پاکبانان و بیماران خاص واکسینه می‌شوند

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای فاز چهارم واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان ۱۰ هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است، ادامه داد: در این فاز کارکنان بیمارستان‌ها و بهداشت و درمان، بیماران خاص و پاکبانان شهرداری واکسینه خواهند شد.

وی ادامه داد: در فاز چهارم واکسیناسیون کرونا از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی، «باهارات» هندی و «سینوفارم» چینی به جامعه هدف تزریق خواهد شد که البته این واکسن‌ها بسته به تشخیص تخصصی به افراد تزریق خواهد شد.

فدایی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در شهرهایی که در آنها تردد زیاد بوده رو به افزایش است، تصریح کرد: در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان به دلیل تردد شهروندان از دیگر شهرها وبه ویژه تهران و شمال شاهد افزایش مبتلایان به این بیماری هستیم.

دلیل افزایش کرونا در لنجان ارتباط شهروندان با خوزستان است

وی ادامه داد: در شهرستان مبارکه و لنجان نیز به دلیل افزایش تردد بین خوزستان و این شهرستان‌ها شاهد اوج گرفتن شیوع بیماری کرونا هستیم.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه تست کرونای انگلیسی از مبتلایان مشکوک به این بیماری بنا بر دستور پزشک انجام می‌شود، ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که ۸۰ درصد از تست‌های دریافتی از این بیماران مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سن مبتلایان به کرونا در اصفهان تغییری نکرده است، گفت: اغلب بیماران مبتلا به این بیماری در بازه سنی میانسالان و سالمندان هستند.

کد خبر ۵۱۷۵۱۳۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 519 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها