خبرگزاری اصفهان 15 تزریق بیش از یک هزار دز واکسن کرونا در منطقه کاشان - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، مهدی دلاوری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به اینکه طرح تشدید گام چهارم مبارزه با کرونا از ۱۸ اسفندماه در منطقه کاشان آغاز شده است، اظهار داشت: در قالب این طرح تاکنون چهار هزار و ۴۱۸ تست سریع کرونا گرفته شده است که ۳۴۰ مورد معادل ۷.۷ درصد این تستها کرونا مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه تست‌های کرونا مثبت نسبت به قبل از طرح تشدید گام چهارم دو درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: در قالب این طرح همچنین نسبت به تشدید بیماریابی و افزایش مراقبت‌ها برای سالمندان اقدام شد.

۸۵۰۰ سالمند در منطقه کاشان مورد غربالگری کرونا قرار گرفته‌اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در قالب این طرح حدود ۵۵ هزار سالمند در منطقه کاشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ سالمند مورد غربالگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ششم فرودین امسال از سه هزار و ۱۹۲ مرکز حساس بازرسی به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ مورد از واحدهای بازرسی شده به مراجع قضائی معرفی، برای ۵۴۴ واحد اخطاریه بهداشتی صادر شده و ۲۳ واحد نیز پلمب شده است.

معدوم سازی ۳۳۴۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده در منطقه کاشان

دلاوری از کشف و معدوم سازی سه هزار و ۳۴۴ کیلوگرم مواد غذایی خبر داد و بیان داشت: در قالب این طرح ۱۷۴ بازرسی از مراکز بین راهی، ۱۰۰ بازرسی از مراکز اقامتی، ۱۰۷ بازدید و بازرسی از جایگاه‌های سوخت، ۵۵ بازدید از پایانه‌های مسافربری و ۵۲۵ بازدید و بازرسی هم از ادارات و بانک‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای واکسیناسیون در منطقه کاشان تاکنون حدود یک هزار دز واکسن تزریق شده است، ادامه داد: این واکسن‌ها تاکنون به کادر بهداشتی و درمانی و همچنین سالمندان تزریق شده و در مرحله بعد قرار است به زودی واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر نیز انجام شود.

یک مسافر در بین افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در منطقه کاشان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شناسایی هشت مورد از بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در منطقه کاشان گفت: ۶ مورد از این بیماران در بازه زمانی ۳۱ تا ۴۰ سال، یک مورد ۴۱ تا ۵۰ سال و یک مورد نیز ۵۱ تا ۶۰ سال بوده‌اند.

وی ضمن ابراز نگرانی از ورود مسافران و گردشگران به منطقه کاشان و عدم رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنها بیان داشت: متأسفانه یک بیمار شناسایی شده که به کرونای انگلیسی مبتلا شده بود مسافری بود که از دیگر شهرها به کاشان سفر کرده بود.

دلاوری تب، استفراغ و اسهال شدید را از جمله علائم ابتلای کودکان به کرونای انگلیسی دانست و افزود: لازم است والدین در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه‌های سریعاً کودک خود را برای ادامه مراحل تشخیصی و درمانی نزد پزشک و متخصص بیاورند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه کاشان به ۴۵ درصد رسیده است

وی با بیان اینکه آژیر خطر کرونا در منطقه کاشان به صدا درآمده است، اظهار داشت: در دی ماه و بهمن ماه سال گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه کاشان حدود ۸۰ درصد بود و این در حالی است که در فروردین ماه این مقدار به حدود ۴۵ درصد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه خوشبختانه تعداد متوفیان کرونایی با وجود افزایش موارد ابتلاء و بستری به مقدار معناداری کاهش داشته است، ابراز داشت: این نشانه تلاش مأموران بهداشتی برای شناسایی و غربالگری بیماران و همچنین زحمات کادر بهداشتی و درمانی در مراقبت و درمان بیماران بستری است.

بیشتر مبتلایان به کرونا در منطقه کاشان در محدوده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال هستند

وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به کرونا در محدوده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال هستند، ادامه داد: بیشتر بیماران فوت شده بر اثر کرونا در منطقه کاشان هم بالای ۸۰ سال داشتند.

دلاوری با اشاره به اینکه در دی ماه ۱۶ درصد و در بهمن ۱۳ درصد تست‌های PCR کرونا مثبت بود، افزود: در فرودین ماه حدود ۳۱ درصد تست‌های گرفته شده از بیماران کرونا مثبت است که این نشان دهنده افزایش نسبت تعداد تست‌های کرونا مثبت نسبت به کل تعداد تست‌های گرفته شده از بیماران در منطقه کاشان است.

کد خبر ۵۱۷۷۱۳۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 519 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها