خبرگزاری اصفهان 15 تجهیز فضای سبز نهرهای فرشادی و حاجی به سیستم آبیاری تحت فشار - اصفهان 15

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه امروز دنیا به‌سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری پیش می‌رود، اظهار کرد: شرایط اقلیمی ایران سبب شده همواره کمبود منابع آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور باشد، لذا اجرای روش‌های نوین آبیاری جهت استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای نگهداری بهینه از فضاهای سبز شهری، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ متر مربع از فضای سبز نهرهای فرشادی و حاجی در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و کمبود شدید منابع آبی استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

تجهیز فضای سبز نهرهای فرشادی و حاجی به سیستم آبیاری تحت فشار

قاضی‌عسگر با بیان اینکه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، امکان جلوگیری از اتلاف آب در رابطه با آبیاری سطحی را دارند، تصریح کرد: در این طرح ۲۶۰۰ متر طول فضای سبز این دو نهر با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای سیستم آبیاری نوین، نظارت مداوم بر شبکه آبرسانی و رفع نواقص آن در کمترین زمان برای پیشگیری از هدر رفت آب گام کوچکی در زمینه کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری برداریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.