خبرگزاری اصفهان 15 «تب برفکی» دام در گلپایگان به صفر رسید - اصفهان 15

امیر مسعود شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: در ۴۰ سال اخیر سالی نبود که در گلپایگان دام‌ها دچار بیماری تب برفکی نشوند اما سال ۹۹ حتی یک مورد ابتلاء نیز در دام‌های سبک و سنگین مشاهده نشد که این اقدام شاخص نتیجه واکسیناسیون به موقع در جمعیت دام‌ها توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی بود و دامداران نیز نکات بهداشتی را رعایت کردند.

وی گفت: برخی شهرستان‌های کشور درگیر ویروس فوق حاد پرندگان هستند اما در گلپایگان به دلیل واکسیناسیون به موقع و پایش و مراقبت، ابتلاء به آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سال ۹۶ تاکنون در واحدهای پرورش مرغ صنعتی و خانگی مشاهده نشده است.

مدیر شبکه دامپزشکی گلپایگان تاکید کرد: همه‌گیری ویروس آنفولانزای فوق حاد از ویروس کرونا سخت است که ضرورت دارد واحدهای پرورش طیور دقت بیشتری کنند.

انجام دو دو نوبت تست «سل» و «بروسلوز» در دامداری‌های گلپایگان

شهبازی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان در شهرستان گلپایگان نیز سال ۹۹ تست سل و بروسلوز در دامداری‌های صنعتی شهرستان گلپایگان در دو نوبت انجام و هیچ گونه علائمی مشاهده نشده است اما در دامداری‌های سنتی گلپایگان چند مورد تب مالت مشاهده و درمان شد.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت بر بهداشت مواد غذایی در گلپایگان گفت: اکیپ‌های بهداشتی به صورت روزانه بر کشتارگاه دام و طیور و مراکز عرضه مواد غذایی مانند مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مواد لبنی نظارت می‌کنند که این نظارت‌ها سبب شده تا در شهرستان گزارش مسمومیت غذایی نداشته باشیم.

شهروندان از دست‌فروشان ماهی خوراکی خریداری نکنند

شهبازی تاکید کرد: شهروندان گلپایگانی از دست‌فروشان ماهی خوراکی خریداری نکنند و برای خرید ماهی به مراکز عرضه فروش در سطح شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر ۵۱۷۴۸۰۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 477 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.