خبرگزاری اصفهان 15 تاکید مسئولان عراق بر تداوم و تقویت ارائه خدمات شهرداری اصفهان در شهر کربلا - اصفهان 15

محمدعلی خبوشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های شهرداری اصفهان در مرز چذابه و کربلای معلی اظهار کرد: مردم اصفهان همواره محب و عاشق اباعبدالله الحسین (ع) بوده و در ماه محرم و صفر به بهترین نحو ممکن ارادت خود را به ساحت مقدس مکتب حسینی نشان دادند که اوج این ارادت را در ایام اربعین حسینی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یک حماسه عظیم میلیونی وجهانی است، گفت: شهرداری اصفهان نیز تلاش کرد تا از این قافله عشق و ارادت عقب نیفتد، بنابراین از ماه‌های گذشته، به دستور شهردار اصفهان، ستاد اربعین شهرداری اصفهان با محوریت معاون خدمات شهری شهردار تشکیل شد.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد افزود: اعضای ستاد اربعین شهرداری اصفهان انتخاب و جلسات فشرده برنامه‌ریزی از ماه‌های قبل از اربعین، تشکیل و بازدیدهای میدانی از عرصه‌های محل خدمت صورت گرفت، نخستین عرصه محل خدمت شهرداری اصفهان، پوشش خدمت در مرز چذابه و سپس شهر کربلا معین شد.

وی ادامه داد: با دستور العمل وزارت کشور، ارائه خدمات در مرز چذابه، محل تردد زائران اربعین حسینی برای ورودبه خاک عراق از چندین هفته پیش از برگزاری ایام اربعین به ستاد اربعین شهرداری اصفهان واگذار شد، بر این اساس امکانات و خدمات لازم برای تسهیل عبور و مرور زائران حسینی با توجه به گرمای شدید هوا در مرز چذابه مستقر و حدود ۴۰۰ متر سایبان و پنکه مه‌پاش در نظر گرفته شد.

خبوشانی تاکید کرد: همچنین به همت نیروهای اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، ده‌ها تمثال شهدای شاخص اصفهان را در این محوطه سایبان نصب کردند و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان نسبت به توزیع و پخش اقلام فرهنگی در این مسیر اقدام کرد.

وی یادآور شد: نیروهای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان همراه با تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی خود نیز در مرز چذابه استقرار داشتند و مسائل ایمنی را به‌صورت دقیق رصد و پیگیری می‌کردند.

نماینده و دستیار شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با بیان اینکه موقعیت دوم محل خدمت ستاد اربعین شهرداری اصفهان در شهر مقدس کربلا بود، گفت: بحث نظافت، رفت و روب و جمع‌آوری زباله دو معبر و خیابان اصلی کربلا به نام شارع روضتین و شارع شهدا که منتهی به حرم مطهر می‌شد و از لحاظ وسعت قابل توجه بود به نیروهای پاکبان شهرداری اصفهان واگذار شد.

وی یادآور شد: نیروهای پاکبان شهرداری اصفهان که همگی خالصانه و داوطلبانه در شهر کربلا حضور پیدا کرده بودند، در طول مدت خدمت ایام اربعین به صورت ۲۴ ساعته نسبت به بحث نظافت این دو معبر پرازدحام و حساس شهر کربلا اهتمام داشتند.

خبوشانی بااشاره به اینکه اغلب مواکب عراقی و ایرانی در این دو خیابان اصلی مستقر بودند و تناژ تولید زباله در این معبر به لحاظ حجم تردد بسیار بالا بود، گفت: به‌منظور عرض خداقوت و بررسی عملکرد نیروهای ستاد اربعین شهرداری اصفهان، بازدیدی به همراه علی قاسم زاده، شهردار اصفهان و مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از این دو محل خدمت داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک شهردار اصفهان با مسئولان محلی استان خوزستان، شهرداری نجف و شهرداری کربلا برای هماهنگی‌ها و پیگیری امور مربوطه، گفت: تمام مسئولان عراقی از همت و عملکرد خوب نیروهای ستاد اربعین شهرداری اصفهان در نظافت و جمع‌آوری زباله در شهر کربلا قدردانی کردند و بر تقویت و ادامه این کارکرد در سال‌های آتی توسط شهرداری این کلانشهر را خواستار شدند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 8 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.