خبرگزاری اصفهان 15 بومی‌سازی تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر توسط دانش‌بنیان‌ها - اصفهان 15

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های اصفهان است که به‌صورت تکمیلی و ثانویه تصفیه پساب را انجام می‌دهد.

وی افزود: به‌دلیل اعمال تحریم‌ها، تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر حدود دو سال از کار افتاده بود اما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در شهر اصفهان توانستیم این تصفیه‌خانه را دوباره بازیابی کنیم.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با تلاش‌های بی‌وقفه طی چندماهه گذشته نرم‌افزار و سخت‌افزارهای لازم بومی‌سازی و احیا شد و بخش‌هایی که دچار نقصان شده بود نیز نوسازی شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دوباره تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر موجب صرفه‌جویی چند صد هزار دلاری شد، ادامه داد: با انجام این اقدام دوباره به کیفیت عالی پساب در خروجی تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر دست پیدا کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه از خروجی تصفیه‌خانه اولیه آب‌وفاضلاب سپاهان‌شهر ورودی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مازاد این تصفیه‌خانه به مناطق شش و چهار ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پساب از لحاظ مواد معلق، بو و رنگ در حد استانداردهای سازمان محیط زیست گندزدایی می‌شود، تصریح کرد: هفته‌ای سه مرتبه خروجی پساب توسط شرکت‌های زیرمجموعه اداره کل استاندارد پایش می‌شود، در نبود رودخانه زاینده‌رود بخشی از خشکسالی را به‌وسیله این پساب جبران می‌کنیم.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در نبود و خشکی رودخانه زاینده‌رود سطوح آب زیرزمینی به‌شدت افت پیدا کرده و موجب شده است که تعداد زیادی چاه‌ها را از دست بدهیم و در حال حاضر ناگزیر به استفاده از این آب هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست کلی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان استفاده از پساب تصفیه‌شده و تکمیلی در آبیاری فضای سبز است، خاطرنشان کرد: هرساله بودجه خوبی نیز برای این منظور در نظر گرفته می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها