خبرگزاری اصفهان 15 بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه یک اصفهان - اصفهان 15

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با بیان اینکه بیشترین گلوگاه‌های شهر اصفهان مربوط به منطقه یک و پس از آن منطقه سه شهرداری است، اظهار کرد: منطقه یک رتبه اول در گلوگاه‌های محلی اصفهان به دلیل وجود بافت فرسوده را دارد و تاکنون حدود ۱۸۰ نقطه گلوگاهی در این منطقه شناسایی شده است.

وی افزود: بعضی گلوگاه‌ها از نظر دسترسی تردد خودروهای آتش‌نشانی و ارائه خدمات عمومی معضلاتی ایجاد کرده‌اند، از این‌رو در نقاطی که دسترسی خدمات عمومی در آن‌ها دشوارتر است، از اولویت بیشتری در روان‌سازی برخوردار است.

بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه یک اصفهان

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه اولیه برای آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و اقداماتی از جمله آسفالت و نصب تابلوهای علائم رانندگی را برای روان‌سازی این نقاط مد نظر قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: خیابان‌های مسجدسید، خیابان فروغی، طالقانی، شیخ‌بهایی، محله جامی و محدوده سه‌پله از جمله نقاطی است که شرایط گلوگاهی آن مورد توجه قرار گرفته است.

تنها راه رهایی از گلوگاه‌های منطقه، حرکت خود جوش مردم برای دریافت پروانه ساختمانی و انجام ساخت‌وساز طبق اصول شهرسازی است.

رضی‌زاده گفت: حدود ۳۰ نقطه از اهمیت بیشتری برای آزادسازی گلوگاه‌ها برخوردار است که از جمله مناطق می‌توان به خیابان مسجدسید، کوچه شماره ۱۹ (باقرخان)، خیابان طیب و محله جامی اشاره کرد و برای هفت نقطه کلیدی دیگر نیز اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: معضل اساسی ورثه بودن املاک تبدیل شده به نقاط گلوگاهی است، زیرا بعضی از وراث ایران نیستند و دسترسی به آن‌ها دشوار است و این عوامل موجب سخت شدن روند بازگشایی این گلوگاه‌ها شده است.

بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی گلوگاه‌های منطقه یک اصفهان

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: این املاک نارضایتی ساکنان محلی را به همراه دارد، از این رو شهرداری منطقه در اقدامی بزرگ نسبت به تملک و آزادسازی این منازل اقدام کرده است، در این راستا یک ملک مسکونی واقع در خیابان مسجدسید کوچه شماره ۱۹ مقابل مسجد میرزا باقر خریداری شده و به تملک شهرداری درآمده است و به‌زودی برای تخریب آن اقدام خواهیم کرد و خانه‌های بعدی نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی گلوگاه کوچه حبیب‌الله خان نیز در راستای روان‌سازی عبور و مرور شهروندان انجام شده است.

رضی‌زاده تاکید کرد: تنها راه رهایی از گلوگاه‌های منطقه، حرکت خود جوش مردم برای دریافت پروانه ساختمانی و انجام ساخت‌وساز طبق اصول شهرسازی است، زیرا آزادسازی گلوگاه‌ها و روان‌سازی معابر محلی یکی از راهبردهای شهرداری منطقه یک اصفهان است و این موضوع در حال رسیدگی و عملیاتی‌شدن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 13 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها