خبرگزاری اصفهان 15 بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری در مهلت قانونی/ بارگذاری فایل بودجه روی پرتال مرکز پژوهش‌ها - اصفهان 15

به گزارش خبرنگار اصفهان ۱۵، به دنبال تقدیم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر که امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی_ انجام شد، اعضای شورا نظرات و پیشنهادهای خود را در این خصوص مطرح کردند.

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مهلت قانونی شورای اسلامی شهر

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بودجه سال آینده گفت: شهرداری اصفهان به موقع و بر اساس برنامه زمان‌بندی، لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مهلت قانونی شورای اسلامی شهر ظرف یک ماه آینده این لایحه را بررسی می‌کند، افزود: ابتدا کلیات لایحه در چند جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد، در ادامه به کمیسیون‌ها برای بررسی ارائه می‌شود و سپس در کمیسیون تلفیق بررسی و جمع‌بندی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود لایحه بودجه ۱۴۰۲ در جلسه علنی بیست‌وسوم بهمن‌ماه شورای اسلامی شهر یعنی یک هفته مانده به پایان مهلت قانونی برای تصویب به صحن آورده شود.

لایحه بودجه شهرداری بر روی پرتال مرکز پژوهش‌های شورا ارائه می‌شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره گفت: از فردا فایل بودجه ۱۴۰۲ برای نخستین بار در طول تاریخ تصمیم‌گیری‌های شهرداری روی پرتال مرکز پژوهش‌ها قرار می‌گیرد، چراکه شهردار اصفهان مردم را عقل منفصل خود در مسیر تصویب بودجه قرار دادند، در دیدگاه‌های اعضای شورا نیز این موضوع وجود داشته و مورد تاکید است.

وی افزود: در این راستا مردم فرصت مطالعه بودجه را دارند، البته در همان فضا فرمی قرار داده می‌شود که اگر دیدگاه یا نکته‌ای دارند مطرح کنند، شورا نیز این دیدگاه‌ها را بررسی خواهد کرد، سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز آماده دریافت دیدگاه‌های مردم در زمینه بودجه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برنامه میان‌مدت تحت عنوان برنامه پنج ساله راهبردی تلقی می‌شود، لذا از شهردار اصفهان درخواست می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن، برنامه را به شورا تحویل بدهد و مغایرت‌ها احصا شود، اگر مغایرت قابل توجهی بود، مدنظر قرار گیرد و اصلاحاتی در بودجه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی، برای هر ثانیه و دقیقه‌ای که در تدوین برنامه جامع شهر تأخیر کنند، مسئول هستند و تکلیف آن را باید معلوم کنند اما گویا این موضوع در باتلاق بوروکراسی گیر کرده است.

نباتی‌نژاد اظهار کرد: این روزها شهر هزینه‌هایی را می‌دهد که شهرداری توانایی تأمین آن را ندارد؛ مسائلی که در اراده مدیریت شهری نیست، همچون آلودگی هوا و خشکی زاینده‌رود مهاجرت که از اراده مدیریت شهر خارج است.

وی تصریح کرد: از اعضای شورا درخواست می‌شود هر جا که می‌توانند در رسانه‌ها، جلسات نخبگانی و استانداری این برنامه جامع را پیگیری کنند، چراکه دود این تعلل‌ها در نهایی‌سازی این برنامه روزی که ما نیستیم به چشم مردم خواهد رفت.

خروجی پروژه‌های محله محور در سال ۱۴۰۱ بررسی شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره اظهار کرد: باید مشخص شود در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ در کجا ایستاده‌ایم و بدانیم چه اتفاقاتی امسال رخ داده و چه اتفاقاتی نیفتاده است تا بتوانیم شرایط را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌خواهند درباره مسائل از پروژه‌های محله‌محوری تا پروژه‌های بزرگ بدانند، افزود: انتظار این است که اقداماتی که انجام می‌شود از سوی مدیریت شهری به مردم اطلاع‌رسانی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید مشخص شود در بودجه چند طرح نیمه‌تمام وجود دارد و چه زمانی تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به حوزه اقتصاد و درآمد پایدار بسیار اهمیت دارد، اینکه نگاه به تراکم داشته باشیم درست است، اما سهم مشارکت و سرمایه‌گذاری در بودجه باید بیشتر شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهر، الکترونیکی کردن خدمات به عنوان یک اصل مطرح شده است، بنابراین باید بیشتر به آن پرداخته شود، اظهار کرد: اگر در بودجه ۱۴۰۲ قرار است به محله‌های محروم و کم‌برخوردار توجه شود باید خروجی پروژه‌های محله‌محور در سال ۱۴۰۱ لحاظ شود تا ببینیم به چه نتایجی رسیده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به‌رغم اتفاقات خوبی که در خرید، تجهیز، تعمیر و نوسازی اتوبوس‌ها رخ داده است، اما پاسخگوی نیازها نبوده است که بودجه می‌تواند محلی برای رفع این معضلات باشد.

وی با اشاره به ردیف بودجه سال آینده کشور تصریح کرد: در هیچکدام از این ردیف‌های اعتباری حرفی از مسئله آب اصفهان نشده است، در حالی که به بیشتر استان و شهرستان‌ها ردیف اختصاص داده شده است، اما از اصفهان و پایداری زاینده‌رود حرفی زده نشده است.

توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام یک ضرورت است

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن قدردانی از تقدیم به موقع بودجه سال آینده به شورا از سوی شهرداری اظهار کرد: در سال جاری شاهد اصلاح بودجه، جابه‌جایی و حذف و اضافه ردیف‌های اعتباری بودیم، بنابراین امسال باید برآورد دقیق پروژه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی و کاهش هزینه جاری و مصرفی در سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: هر چند به قانون درآمد پایدار ایراداتی را وارد می‌دانیم، اما ظرفیت‌های خوبی در آن برای شهرداری‌ها دیده شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی اصفهان افزود: توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام یک ضرورت است و لازم است به پروژه‌هایی که اجرای آن ضرورتی ندارد، ورود نکنیم، باید به انگیزه و بهره‌وری کارکنان و مدیران شهری و ارائه تسهیلات به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری سال آینده و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها ذیل لایحه بودجه ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

دولت برای حمل‌ونقل و آلودگی اصفهان چه کرده است؟

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا اظهار کرد: ۴۰ درصد فولاد کشور و ۲۰ درصد برق کشور در اصفهان تولید می‌شود، همه این‌ها باعث شده است دود آن برای ما و سودش برای کل کشور باشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه شهر به حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری اختصاص می‌یابد، ادامه داد: دولتمردان و رؤسای قوا به فکر اصفهان باشند، بودجه‌ای که ما باید در محلات شهر هزینه کنیم صرف پروژه‌هایی می‌شود که باید بودجه ملی به آن اختصاص یابد، دولت برای حمل‌ونقل و آلودگی اصفهان چه کرده است؟، نمایندگان اصفهان کجا هستند؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه کشور به اصفهان هیچ ردیفی اختصاص نیافته است، افزود: اصفهان با توجه به اینکه مدافع ندارد، دیده نشده است، لذا این سوال مطرح می‌شود که جایگاه نمایندگان مجلس در این موضوع چیست؟ یک سال دیگر نیز رو به پایان است و کاری برای آب اصفهان انجام نشده است، اما روزی باید پاسخگوی حق و حقوق مردم اصفهان باشند.

وی افزود: درخواست می‌کنم در مدیریت شهر قناعت و به‌جا خرج کردن مورد توجه قرار بگیرد تا درآمدهایی که کسب می‌شود به‌جا هزینه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 314 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 15 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.