خبرگزاری اصفهان 15 بحران کم‌آبی، چالش اصلی اصفهان است - اصفهان 15

مهدی آصالح در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ با اشاره به اینکه اصفهان به‌علت قرار گرفتن در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک از سال‌ها قبل با مشکل کم‌آبی مواجه بوده است، اظهار کرد: یک مطالعه افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری توسط رصدخانه شهری اصفهان انجام و در آن دغدغه‌های زیست‌محیطی شهروندان و مطالبات آن‌ها بررسی شده است.

وی افزود: نتایج مطالعات افکارسنجی پیرامون مسائل زیست‌محیطی اصفهان نشان داده که موضوع بحران آب در این کلان‌شهر اولین دغدغه مردم است و پس از آن، مسئله فرونشست زمین و آلودگی هوا شهروندان را نگران کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی، تنها یک بحران طبیعی و زیستی نیست و می‌تواند تبعات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بیشتر محتواهایی که در خصوص بحران‌های زیست‌محیطی اصفهان در رسانه‌ها تولید شده است، رویکرد انتقادی دارد که نشان‌دهنده مطالبات مردم برای رفع این بحران‌ها است.

وی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در منطقه خشکی همچون اصفهان، همزمانی جریان رودخانه زاینده‌رود، صنایع پویا و کشاورزی پررونق ممکن نیست و رفع این مسائل، نیازمند تدابیر جدی در سطح ملی است.

آصالح گفت: بحران کم‌آبی و فرونشست زمین، بنیادهای زیستی اصفهان را به‌شدت تهدید می‌کند، لذا توجه فوری مسئولان به این مسئله، بحران‌های سهمگین‌تر را از بین خواهد برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 17 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها