خبرگزاری اصفهان 15 باغ موزه صنایع دستی در اصفهان احداث می‌شود - اصفهان 15

به گزارش اصفهان ۱۵، مسعود حیدری اظهار کرد: پروژه مشارکتی احداث، بهره‌برداری، اجاره و انتقال باغ موزه صنایع دستی به‌منظور ایجاد محیطی متفاوت و مبتنی بر گردشگری تجربه محور، توسعه پایدار و استفاده از ظرفیت زمین‌های در اختیار و ایجاد پایگاهی برای شهر خلاق و جهانی صنایع دستی و هنرهای بومی و محلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات جامعی روی ابعاد مختلف این طرح انجام شده است، افزود: صنایع دستی از شاخص‌ترین دستاوردهای فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی است که با وجود انواع و گونه‌های مختلف، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به‌فرد است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: از جمله قابلیت‌های این هنر-صنعت، ایجاد و توسعه در مناطق مختلف، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری کلان با وجود دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با صنایع دیگر، تأمین قسمت عمده مواد اولیه مصرفی آن از منابع داخلی و عدم همانندی و تشابه فرآورده‌های تولیدی آن با یکدیگر است که باعث شده این – صنعت در کلان برنامه پنج ساله توسعه و چشم انداز بیست ساله کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: زیربنای زمین این پروژه حدود ۶۱۳ هزار مترمربع است که ۱۴۵ هزار مترمربع، قابل بارگذاری خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: در این مرحله از فراخوان نسبت به بررسی کلیات طرح‌های ارائه شده متقاضیان، طبق اسناد فراخوان اقدام خواهد شد؛ پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی، فراخوان به صورت یک مرحله‌ای، ارائه پاکت الف (ضمانت‌نامه) و پاکت ب (پیشنهاد متقاضی) برگزار خواهد شد و سپس جلسه بازگشایی پاکات تشکیل و پس از بررسی صحت ضمانت‌نامه (پاکت الف)، اسناد مالی و فنی فراخوان و رتبه بندی متقاضیان انجام و نسبت به قرائت پیشنهاد متقاضیان (پاکت ب) اقدام و نتیجه به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم به شورای عالی سرمایه گذاری و مشارکت‌ها ارائه خواهد شد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی برای مشارکت در احداث این پروژه تاکید کرد: بدون شک انجام این پروژه ارزشمند، گامی‌نو برای ارتقای جایگاه صنایع دستی اصفهان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: سرمایه گذاران علاقه‌مند و واجد صلاحیت فنی، مالی و دارای تجربیات مرتبط می‌توانند اطلاع و تکمیل فرایند شرکت در این مزایده به درگاه الکترونیکی سازمان به نشانی http://invest.isfahan.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به جایگاه نخست اصفهان به لحاظ گردشگری و صنعت توریسم در کشور گفت: گردشگران چینی سهم بالایی در صنعت گردشگری دنیا دارند و بسیاری از کشورهای دنیا درصدد تسهیل مسیر ورود و آماده‌سازی بسترهای خدماتی برای بازدید آنان به منظور ایجاد رونق اقتصادی گردشگری کشور خود می‌باشند.

وی اضافه کرد: پروژه کلان احداث هتل با سبک و فرهنگ کشور چین می‌تواند به جذب گردشگران این کشور و ارائه خدمات با توجه به سلایق آنها مؤثر باشد.

حیدری افزود: به این منظور زمینی به مساحت تقریبی ۱۱ هکتار در شهر اصفهان اختصاص یافته که مورد اقبال هیئت تجاری کشور چین قرار گرفته است و امیدواریم پس از انجام کارشناسی اولیه شاهد انعقاد قرارداد عملیات اجرایی هتل مذکور در شهرمان باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های پیشنهادی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در این نشست، احداث و راه‌اندازی نیروگاه عظیم انرژی خورشیدی اصفهان بود که با هدف کمک به محیط زیست شهر، کاهش آلاینده‌ها و کاستن از هزینه‌های استفاده از سیستم برق آبی در منطقه سگزی اصفهان بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 8 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.