خبرگزاری اصفهان 15 باغ فدک قطب گردشگری شمال اصفهان می‌شود - اصفهان 15

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار کرد: در هشتمین نشست کمیته عالی باغ فدک، کلیات فاز سوم طرح توسعه باغ مصوب شد که با اجرای این طرح تا دو سال آینده، ظرفیت گردشگری کم‌نظیری به شهروندان اصفهانی تقدیم می‌شود.

وی افزود: بزرگترین آمفی تئاتر روباز مرکز کشور با ظرفیت ۲ هزار نفر و با دسترسی به کمربندی‌های شمالی اصفهان و پیش‌بینی پارکینگ‌های مورد نیاز در دستور کار تیم اجرایی فاز سوم طرح توسعه باغ فدک قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به تبدیل باغ فدک به کمپ دائمی سفر در شهر اصفهان تصریح کرد: در این طرح، مرحله اول ساخت مجموعه سازه‌های سبک بوم‌گردی و سنتی آغاز و تا پایان سال ۵۰ محل اسکان تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: خاک‌برداری و مراحل ابتدایی احداث فاز سوم دریاچه باغ فدک نیز در دستور کار قرار گرفته است و تا پایان سال بخشی از عملیات عمرانی آن اجرا خواهد شد که در مرحله بعد، آب‌نمای موزیکال نیز در آن راه‌اندازی می‌شود.

سلطان‌آقایی ادامه داد: افزایش ظرفیت فضاهای آموزشی و فرهنگی، همچنین فضای ورزشی باغ فدک نیز در این طرح دیده شده است که در ضلع شمال شرقی در سه طبقه ایجاد خواهد شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: محوطه گیاهان گرمسیری، بخش دیگری از محیط پیش‌بینی شده در طرح توسعه باغ فدک است که با سازه سبک اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت زیر ساخت‌های ارتباط کودکان و محیط طبیعی در سیستم آموزشی و تفریحی افزود: مزرعه آموزشی ویژه کودکان نیز با هدف آشنایی عملیاتی کودکان و نوجوانان با مراحل کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی در شمال شرقی باغ فدک پیش‌بینی شده است.

سلطان‌آقایی خاطرنشان کرد: در این مجموعه سعی می‌شود تا با استفاده از پنل‌های خورشیدی، نسبت به جایگزینی انرژی پاک نسبت به صرفه‌جویی حداکثری انرژی اقدام شود، همچنین بررسی طرح‌های جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب دریاچه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : اصفهان تاريخ : 31 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها